Information
Code | EFMZ109 |
Name | Profession Recognition and Career Planning |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Semester | 1. Semester |
Duration (T+A) | 1-1 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 2 ECTS |
National Credit | 1 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Arş.Gör.Dr. Ethem EVLİCE |
Course Instructor |
Prof. Dr. ADNAN GÜMÜŞ
(A Group)
(Ins. in Charge)
|
Course Goal / Objective
The aim of this course is to introduce individuals who enter the philosophy group profession to their career fields, university life, etc. raising awareness about
Course Content
It is a course prepared to create career awareness in university students and to support them in their career journeys.
Course Precondition
None
Resources
Hasan TUTAR (2020). Kariyer Planlaması ve Yönetimi. Seçkin Yayıncılık. Ankara.
Notes
Feride BACANLI ve Kemal ÖZTEMEL (2017). Kariyer Gelişim Kuramlarının Kariyer Danışmasına Uygulanması.
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Recognizes the importance of science and research. |
LO02 | Defines the concept of university |
LO03 | Explains the social importance of work and labor. |
LO04 | Distinguishes the importance of education and teaching. |
LO05 | Comprehends the relation of philosophy group field with life |
LO06 | Knows which lessons the philosophy group teacher will teach |
LO07 | Plans of the career future after graduation |
LO08 | Recognizes forms of solidarity and organization. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Knows the relationships between terms and concepts related to the field of philosophy group education. | 2 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Realizes that problems differ from past to present | |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Recognizes the necessary problems of three basic fields (Philosophy, sociology, psychology) | |
PLO04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Integrates theoretical knowledge with knowledge from relevant disciplines | 3 |
PLO05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Synthesizes different discussions regarding philosophy group education | |
PLO06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evaluates the problems encountered in the educational environment and daily life from the perspective of philosophy, sociology and psychology. | 2 |
PLO07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fulfills responsibility in work carried out individually or in groups. | |
PLO08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uses information about field in daily life with awareness of social responsibility. | |
PLO09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Develops a positive attitude towards lifelong learning. | 4 |
PLO10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Acts in accordance with democracy, human rights, social, scientific and professional ethical values. | 1 |
PLO11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Independently addresses problems related to people, society and values | |
PLO12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gains the ability to look critically | 3 |
PLO13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uses advanced information and communication technologies. | |
PLO14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Monitors information in the field by using a foreign language at least at the B1 level of the European Language portfolio | |
PLO15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Can access printed and other information sources related to the field | 3 |
PLO16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Shows sensitivity to social, philosophical and literary issues | 2 |
PLO17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Examines the subject covered during philosophy group education in logical consistency. | 4 |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | general introduction | Overview of topics | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | What is university, university as a concept | Preparation for the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | University and education system | Preparation for the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | University, science, art, ethics | Preparation for the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | What is philosophy group training? | Preparation for the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Philosophy group education in education life | Preparation for the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Philosophy group education in working life | Preparation for the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Mid-Term Exam | Preperation for midtearm exam | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
9 | Education, school, youth status 1 | Preparation for the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Education, school, youth status 2 | Preparation for the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Thinking, philosophy and life 1 | Preparation for the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Thinking, philosophy and life 2 | Preparation for the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Philosophy, sociology, psychology and human 1 | Preparation for the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Philosophy, sociology, psychology and human 2 | Preparation for the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | General evaluation | General overview | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Term Exams 1 | Preperation for final exam | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Term Exams 2 | Preperation for final exam | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 2 | 28 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 2 | 28 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 2 | 3 | 6 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 0 | 0 | 0 |
Final Exam | 0 | 0 | 0 |
Total Workload (Hour) | 62 | ||
Total Workload / 25 (h) | 2,48 | ||
ECTS | 2 ECTS |