Information
Code | RESS800 |
Name | Seminar |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Semester | . Semester |
Duration (T+A) | 0-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 8 ECTS |
National Credit | 0 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Doktora Dersi |
Type | Seminer |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator |
Course Goal / Objective
Bu dersin amacı, öğrencilerin alanlarında derinlemesine çalışmak istedikleri bir konuyu belirleyerek ilgili kaynaklardan bilgi toplaması, bu bilgilerden belirli sonuçlara ulaşması ve konuyla ilgili yapılabilecek çalışma ve uygulamalar konusunda öneriler üretmesini sağlamaktır.
Course Content
This course includes determining the reserch subject, finding related sources and analyzing the sources, gathering data, analyzing the data, preparing a report and presenting the study.
Course Precondition
No prerequisites
Resources
Rita L. Irwin ve Diğ. A/R/Tography: Rendering Self Through Arts-Based Living Inquiry. John W. Creswell, Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. John W. Creswell, Nitel Araştırma Yöntemleri. Robert A. Day, Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır? Yazım Türk Dil Kurumu Yayınları, Yazım Klavuzu. KlavuzuNimet Keser, Sanat tarihi ve Sanat Eleştirisi Metodolojileri. Nimet keser, sanat Sözlüğü. Ernst Gombrich, Sanatın Öyküsü, Oktay Aslanapa,Türk Sanatı. John Berger, Görme Biçimleri. Şener Büyüköztürk ve Diğr. Eğitimde Bilimsel araştırma Yöntemleri
Notes
All books, theses and articles on art history, art criticism and art education.
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Determines a subject to study in depth. |
LO02 | Analyzes the related resources about the selected seminar subject. |
LO03 | Synthesizes the information obtained from resources |
LO04 | Reports the research, conclusions and suggestions. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Develops current knowledge in the field of arts and arts education at the level of expertise. | 3 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Establishes relationships between art education and different disciplines. | 3 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Conducts advanced research that will produce new knowledge in the field of art. | 3 |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | It uses a scientific method to design original research in the field of art. | |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makes critical analysis, synthesis and evaluation of new and complex ideas. | |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Contributes to the field with original studies that can be published in the field of art. | 3 |
PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | It expands the boundaries of knowledge in the field by publishing scientific articles on the problems of art. | |
PLO08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Leads in original and interdisciplinary studies in the field of art. | 3 |
PLO09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Can design, conduct and evaluate an independent study. | |
PLO10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Thinks creatively and critically; develops new ideas and methods related to the field. | 3 |
PLO11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Can be a guide in art education and teaching activities. | 3 |
PLO12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Continues its research processes on an ethical basis. | 4 |
PLO13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Develops effective teaching strategies to help students gain knowledge and skills related to art education. | |
PLO14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Integrate contemporary technologies into the curriculum. | |
PLO15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Defends her/his original views on art and arts education in an expert community. | 4 |
PLO16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uses a foreign language at a level to support their research. | |
PLO17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | It becomes a part of national and international working processes. | |
PLO18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Contributes to technological, social and cultural advances in an academic and professional context | 4 |
PLO19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Develops policies, strategies and practices for solving the problems encountered in the field of art. | |
PLO20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Produces solutions for social, scientific and ethical issues related to art education. | 3 |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Determining the seminar topic | Examining and pre-studying the resources on the subject | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Accessing and reviewing resources I | Examining and pre-studying the resources on the subject | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Accessing and reviewing resources II | Examining and pre-studying the resources on the subject | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Accessing and reviewing resources III | Examining and pre-studying the resources on the subject | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Accessing and reviewing resources IV | Examining and pre-studying the resources on the subject | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Accessing and reviewing resources V | Examining and pre-studying the resources on the subject | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Analyzing information I | Examining and pre-studying the resources on the subject | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Mid-Term Exam | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Analyzing information II | Examining and pre-studying the resources on the subject | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Analyzing information III | Examining and pre-studying the resources on the subject | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Writing the comment and discussion section I | Examining and pre-studying the resources on the subject | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Writing the comment and discussion section II | Examining and pre-studying the resources on the subject | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Writing the comment and discussion section III | Examining and pre-studying the resources on the subject | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Writing conclusions and recommendations | Examining and pre-studying the resources on the subject | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Completion of writing conclusions and recommendations | Examining and pre-studying the resources on the subject | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
|
17 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 0 | 0 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 13 | 182 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 1 | 3 | 3 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 2 | 2 |
Final Exam | 1 | 2 | 2 |
Total Workload (Hour) | 189 | ||
Total Workload / 25 (h) | 7,56 | ||
ECTS | 8 ECTS |