Information
Course Goal / Objective
It aims to address contemporary art movements and movements from the second half of the twentieth century to pre-tertiary and tertiary education and to make applications based on these movements and movements.
Course Content
The course includes the development of activities for arts education courses in pre-tertiary schools by addressing the developments in art from the beginning of the 20th century to the current and movement-centered.
Course Precondition
There are no prerequisites for the course.
Resources
1940'tan Günümüze Sanat. Jonathan Fineberg Sanat Kültür Yaratıcılık Görsel Sanatlar ve Kültür Eğitimi Öğretimi. Olcay Tekin Kırışoğlu
Notes
There are no other resources for the course.
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Knows visual arts course program. |
LO02 | Have knowledge of contemporary art movements. |
LO03 | Have the knowledge of the artistic development characteristics of different age groups. |
LO04 | Develops skills for the use of contemporary art movements in the art education process. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Develops current knowledge in the field of arts and arts education at the level of expertise. | 3 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Establishes relationships between art education and different disciplines. | 3 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Conducts advanced research that will produce new knowledge in the field of art. | |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | It uses a scientific method to design original research in the field of art. | |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makes critical analysis, synthesis and evaluation of new and complex ideas. | |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Contributes to the field with original studies that can be published in the field of art. | 1 |
PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | It expands the boundaries of knowledge in the field by publishing scientific articles on the problems of art. | |
PLO08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Leads in original and interdisciplinary studies in the field of art. | |
PLO09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Can design, conduct and evaluate an independent study. | 3 |
PLO10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Thinks creatively and critically; develops new ideas and methods related to the field. | 2 |
PLO11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Can be a guide in art education and teaching activities. | 2 |
PLO12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Continues its research processes on an ethical basis. | 2 |
PLO13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Develops effective teaching strategies to help students gain knowledge and skills related to art education. | 2 |
PLO14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Integrate contemporary technologies into the curriculum. | 3 |
PLO15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Defends her/his original views on art and arts education in an expert community. | 2 |
PLO16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uses a foreign language at a level to support their research. | 2 |
PLO17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | It becomes a part of national and international working processes. | |
PLO18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Contributes to technological, social and cultural advances in an academic and professional context | |
PLO19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Develops policies, strategies and practices for solving the problems encountered in the field of art. | 3 |
PLO20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Produces solutions for social, scientific and ethical issues related to art education. | 2 |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | History of contemporary art | Reading lesson texts | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
2 | Contexts of contemporary art | Reading lesson texts | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | Forms of contemporary art | Reading lesson texts | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
4 | Painting, mixed media and sculpture | Reading lesson texts | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | Photograph, film, video and digital media | Reading lesson texts | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | Performance | Reading lesson texts | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Installation | Reading lesson texts | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
8 | Mid-Term Exam | Reading lesson texts | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Land Art and Environmental Art | Reading lesson texts | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | Primary school visual arts curriculum | Reading lesson texts | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
11 | Contemporary art-oriented activities in primary school visual arts class | Reading lesson texts | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
12 | Contemporary art-oriented event planning for primary school visual arts class | Reading lesson texts | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
13 | Contemporary art-oriented activities in secondary school visual arts class | Reading lesson texts | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
14 | Contemporary art-oriented event planning for secondary school visual arts class | Reading lesson texts | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
15 | General evaluation | Reading lesson texts | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
16 | Term Exams | Reading lesson texts | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
17 | Term Exams | Reading lesson texts | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 5 | 70 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 4 | 8 | 32 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 3 | 3 |
Final Exam | 1 | 3 | 3 |
Total Workload (Hour) | 150 | ||
Total Workload / 25 (h) | 6,00 | ||
ECTS | 6 ECTS |