FDB838 Curriculum Development in Religious Education

6 ECTS - 3-0 Duration (T+A)- . Semester- 3 National Credit

Information

Code FDB838
Name Curriculum Development in Religious Education
Term 2024-2025 Academic Year
Term Spring
Duration (T+A) 3-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 6 ECTS
National Credit 3 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Doktora Dersi
Type Normal
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK
Course Instructor
1


Course Goal / Objective

The course gives about information and evaluate about key elements of the curriculum development process in religious education and religious education curriculums.

Course Content

The course gives about the curriculum development process in religious education and religious education curriculums.

Course Precondition

There are no prerequisites.

Resources

Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. Özcan Demirel, Eğitimde Program Geliştirme, Pegem Akademi, Ankara 2017.

Notes

Hasan Şeker, Eğitimde Program Geliştirme, Anı 2019. Tuğrul Yürük, “Temel Dini Bilgiler Dersi ile DKAB Derslerinde İbadet Öğretiminin İçerik Açısından Karşılaştırılması”, Toplum Bilimleri, 2015, 9 (17), 223-249.


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Knows the concepts about the curriculum development.
LO02 Analyzes the curriculum development process in Religious Education.
LO03 Knows the understanding of Religious Education curriculums.
LO04 Evaluates Religious Education curriculums.


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deepen the ability to use the basic concepts of the field in a specific area. 3
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Evaluates the literature in national and international level. 2
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Makes research in literature. 4
PLO04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uses the equipments used in the studies in the field. 1
PLO05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Develops research proposals based on the literature. 4
PLO06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analyze, synthesize and evaluate new and complex ideas related to the field. 4
PLO07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Can do original research in the field. 4
PLO08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Determines a topic from the proposals and develops a report on this topic. 2
PLO09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Discuss and present the research report. 3
PLO10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Using individual and team work skills in national and international projects 1
PLO11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doctorate proficiency exam can produce results from the sources obtained during the preparatory work. 3
PLO12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Interpret the acquired knowledge in written and oral form. 3
PLO13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Effective use of a foreign language to follow international literature in the field 2
PLO14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal He / She knows the basic sources of his / her forehead to use in scientific studies. 5
PLO15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Can work independently and as a member of a team. 3
PLO16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Follow ethical rules 5
PLO17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal To be able to follow the international literature related to his / her field in written and oral communication and to have foreign language knowledge.


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Basic Concepts: Education, Instruction, Curriculum, Curriculum Development Özcan Demirel, Eğitimde Program Geliştirme, PegemA, Ankara 2015. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 The curriculum development process in religious education Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Objectives and Outcomes in Religious Education Program Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA, Ankara 2012. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Content in the Religious Education Program Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA, Ankara 2012. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Methods and Techniques in the Religious Education Program Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA, Ankara 2012. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Measurement and Assessment Approaches to Religious Education Curriculums Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA, Ankara 2012. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 The curriculum development approaches and Religious Education Curriculums Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Mid-Term Exam Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA, Ankara 2012; Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 The curriculum approaches of Religious Education Curriculums I Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 The curriculum approaches of Religious Education Curriculums II Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Curriculum models of Religious Education Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
12 Historical development of religious education curriculums in Turkey I Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Historical development of religious education curriculums in Turkey II Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 The evaluation of religious education curriculums in Turkey I Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
15 The evaluation of religious education curriculums in Turkey II Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Term Exams Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA, Ankara 2012; Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Term Exams Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA, Ankara 2012; Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 3 42
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 5 70
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 0 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 15 15
Final Exam 1 30 30
Total Workload (Hour) 157
Total Workload / 25 (h) 6,28
ECTS 6 ECTS

Update Time: 14.05.2024 09:58