Information
Code | UTD101 |
Name | Turkish Language I |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Semester | 1. Semester |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 2 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Uzaktan Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Prof. Dr. ENGİN ÇETİN |
Course Instructor |
Öğr. Gör.Dr. GÖKHAN AKINBİNGÖL
(A Group)
(Ins. in Charge)
|
Course Goal / Objective
To understand the richness of Turkish language, to use correct language in written and spoken environments, the relationship between language and culture to teach the importance of understanding the language, understand the rules that should be considered in correspondence.
Course Content
What is language The significance of the nation as a social institution. Turkish language among world languages and the history and phases of Turkish language. Turkish sounds and classification of audio features and sound knowledge of Turkish language and related rules. Turkish affixes and their applications, general information about the composition and application of a composition. Petition and resume writing. Spelling and punctuation.
Course Precondition
none
Resources
related publications
Notes
related publications
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Each student knows the historical periods of the Turkish language and the works of these periods. |
LO02 | Each student learns the narrative features of the Turkish language. |
LO03 | Each student learns the fonetical and morphological characteristics of the Turkish language. |
LO04 | Each student learns the historical Turkish writing languages in Anatolia which constitute Turkish Turkic. |
LO05 | Each student knows the types and characteristics of verbal and written expression. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanmak. | |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki uygulamalı bilgileri kazanmak. | |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak. | |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | ||
PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | |
PLO08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | ||
PLO09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | 3 |
PLO10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | 5 |
PLO11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | 5 |
PLO12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Definition of language, its importance for the individual and society | Lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Relationship between language and culture | Lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Types of languages | Lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | The birth of languages and world languages | Lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Stages of development and history of Turkish | Lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Turkish in Turkey | Lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Phonetics | Lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Mid-Term Exam | Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sound Events 1 | Lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Sound Events 2 | Lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Spelling Rules 1 | Lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Spelling Rules 2 | Lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Punctuation | Lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Types of written forms | Lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Correspondence Applications and reviews | Lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Term Exams | Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Term Exams | Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 2 | 28 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 1 | 14 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 4 | 4 |
Final Exam | 1 | 8 | 8 |
Total Workload (Hour) | 54 | ||
Total Workload / 25 (h) | 2,16 | ||
ECTS | 2 ECTS |