Information
Code | FİZ524 |
Name | Learning and Memory Models |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Term | Spring |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 4 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Belirsiz |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | KÜBRA AKILLIOĞLU |
Course Instructor |
1 |
Course Goal / Objective
Understanding and modeling of learning and memory in experimental animals
Course Content
simple learning models, spatial learning, conditional learning models
Course Precondition
None
Resources
Guyton-Hall Medical Physiology
Notes
Medical Physiolgy (Boron-Boulpaep)
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | it can explain the physiological basis of current learning and memory models |
LO02 | it can discuss the application areas of these models |
LO03 | Practically work on these models |
LO04 | Explain spatial learning-memory models |
LO05 | Explains conditioned reflexes |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Understands the basic information about the field | 1 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Performs a scientific study on its own | |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Interprets the results of the performed scientific study | |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Make a report of the scientific study results | |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Works in the laboratory and conducts research | 1 |
PLO06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Have analytical thinking mechanism related to the field | |
PLO07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Achieves reliable information | 1 |
PLO08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Creates and writes a research project | |
PLO09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Works according to ethical values and conducts research | |
PLO10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Systematically conveys the theoretical knowledge to the audience | |
PLO11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Transfers the information effectively to the public | |
PLO12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Have the scientific thinking systematic about the profession |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | The cellular mechanism of learning and memory | textbook, lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | learning and memory types | textbook, lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | habituation model | textbook, lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | sensitization model | textbook, lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | physiology of short-term learning models | textbook, lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | physiology of long-term learning models | textbook, lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Application of morris water maze test in mice | textbook, lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Mid-Term Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Application of passive avoidance test in mice | textbook, lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Application of morris water maze test in rat | textbook, lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Application of passive avoidance test in rat | textbook, lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Application of conditional pavlov experiment in mice | textbook, lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Application of conditional pavlov experiment in rat | textbook, lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | discussion of other learning memory models | textbook, lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | student creates a learning-memory experiment plan | textbook, lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 2 | 28 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 2 | 28 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 1 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 8 | 8 |
Final Exam | 1 | 24 | 24 |
Total Workload (Hour) | 88 | ||
Total Workload / 25 (h) | 3,52 | ||
ECTS | 4 ECTS |