Information
Code | SD0125 |
Name | Pıano |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 3 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Lisans Dersi |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | DİLEK ERGİN KARACA |
Course Goal / Objective
they improve their on cultural and social arts
Course Content
students gain positive attitudes to learn and improve the piano education
Course Precondition
None
Resources
Learning To Play Piano - 1
Notes
Unpublished Notes
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Knows hand grip and finger tricks, does simple exercises |
LO02 | Known Position Middle c and keys |
LO03 | Known Notes and periods |
LO04 | Using Simple exercises.finger number |
LO05 | Simple etude and simultaneous playing. Deciphers the etudes and makes finger numbers |
LO06 | Using Simple etude and play at the some time.p-f-m exercises |
LO07 | |
LO08 | Legato-staccato does exercises |
LO09 | Knowledge of chord and exercises |
LO10 | recognized Simple repertoıre studying |
LO11 | using Exercıses of legato and staccato |
LO12 | studyıng simple repertoıre |
LO13 | doing Listening to the repertoıre |
LO14 | final exam |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Meeting with students and explaning the course content | - | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Right pısıtıon andgrip on pıano | Individual Study | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Position Middle c and keys | Individual Study | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Notes and periods | Individual Study | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Simple exercises.finger number | Individual Study | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Simple etude and play at the some time. Deciphering of Etüde and teaching finger numbers | Individual Study | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Simple etude and play at the some time.p-f-m exercises | Individual Study | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Mid-Term Exam | Individual Study | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Exercıses of legato and staccato | Individual Study | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Knowledge of chord and exercises | Individual Study | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Simple repertoıre studying | Individual Study | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Exercıses of legato and staccato | Individual Study | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Simple repertoıre studying | Individual Study | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Listening to the repertoıre and detection of deficiencies. | Individual Study | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Listening to the repertoire with accompaniment-Final exam | Individual Study | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 2 | 28 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 2 | 28 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 8 | 8 |
Final Exam | 1 | 16 | 16 |
Total Workload (Hour) | 80 | ||
Total Workload / 25 (h) | 3,20 | ||
ECTS | 3 ECTS |