Information
Code | FAR528 |
Name | |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Term | Fall and Spring |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 4 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Yüksek Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Prof. Dr. FAZİLET AKSU |
Course Instructor |
1 |
Course Goal / Objective
It aims to introduce students to experimental models of convulsions and depression.
Course Content
What are experimental convulsion models?, Fundamentals of convulsion, Classification in convulsion models, Mechanisms involved in convulsion models, Anticonvulsant drugs, Model selection criteria and limitations, What are Depression Models?, Fundamentals of depression, Classification in depression models, Mechanisms of depression models, Investigation of antidepressant drugs, Model selection criteria and limitations, Ethical Issues, Current literature on experimental convulsion and depression models
Course Precondition
Not required.
Resources
Scientific database
Notes
Scientific database
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Explains the mechanisms that play a role in convulsion models. |
LO02 | Counts anticonvulsant drugs. |
LO03 | Explains the mechanisms of depression models. |
LO04 | Describes the model selection criteria and limitations in depression. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ability to use the concepts of pharmacology, pharmacokinetics and pharmacodynamics | |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Establishes relationships between drug effects, mechanisms of action, and drug interactions | |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Explains the side effects and toxic effects of drugs | |
PLO04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uses an experimental setup for an in vitro or in vivo pharmacological study | 3 |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Follows scientific literature related to his/her field | 4 |
PLO06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takes part in the design, maintenance and analysis of data of a research related to his/her field. | |
PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Is aware of the importance of scientific research ethics. | 5 |
PLO08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Expresses scientific thought analytically and establishes hypotheses. | 3 |
PLO09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takes part in the statistical evaluation of data. | |
PLO10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Aware of the importance of rational drug use |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | What are experimental convulsion models? | book and scientific database | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Fundamentals of convulsion | book and scientific database | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Model selection criteria and constraints in experimental convulsion models | book and scientific database | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Mechanisms involved in convulsion models | book and scientific database | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Anticonvulsant drugs-I | book and scientific database | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Anticonvulsant drugs-II | book and scientific database | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | What are Depression Models? | book and scientific database | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Mid-Term Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
9 | Fundamentals of depression | book and scientific database | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Classification of depression models | book and scientific database | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Mechanisms of depression models | book and scientific database | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Investigation of antidepressant drugs | book and scientific database | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Model selection criteria and constraints in experimental depression models | book and scientific database | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Ethical Issues | book and scientific database | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Current literature on experimental models of convulsions and depression | book and scientific database | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
17 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 2 | 28 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 2 | 28 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 15 | 15 |
Final Exam | 1 | 30 | 30 |
Total Workload (Hour) | 101 | ||
Total Workload / 25 (h) | 4,04 | ||
ECTS | 4 ECTS |