Relation Between Program's Learning Outcomes and National Qualification Framework
| NQF-HETR Defination | PLO01 | PLO02 | PLO03 | PLO04 | PLO05 | PLO06 | PLO07 | PLO08 | PLO09 | PLO10 | PLO11 | PLO12 | PLO13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. |
5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | ||||||
|
Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. |
5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ||||||||
|
Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||||||
|
Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. |
5 | 4 | |||||||||||
|
Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||||||
|
Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
5 | 5 | 5 | ||||||||||
|
Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
|
Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
5 | 5 | |||||||||||
|
Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | |||||||
|
Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
5 | ||||||||||||
|
Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
5 | ||||||||||||
|
Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
5 | 5 | 5 | ||||||||||
|
Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
5 | 5 | |||||||||||
|
Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. |
5 | ||||||||||||
|
Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
5 | ||||||||||||
|
Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
5 | ||||||||||||
|
Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. |
5 |
Program Learning Outcomes
| Order | Type | Program Learning Outcomes |
|---|---|---|
| PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. |
| PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
| PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. |
| PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. |
| PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. |
| PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. |
| PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. |
| PLO08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni teknolojiye ulaşır. |
| PLO09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. |
| PLO10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. |
| PLO11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
| PLO12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
| PLO13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyi bilgilendirerek bilinçlendirir. |