Information
Code | SBUS310 |
Name | Human Rights |
Term | 2022-2023 Academic Year |
Semester | 6. Semester |
Duration (T+A) | 3-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 5 ECTS |
National Credit | 3 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Prof. Dr. HARUN ARIKAN |
Course Instructor |
1 |
Course Goal / Objective
to improve student knowledge on human rigts
Course Content
the basic aim of this course is to provide student with basic knowledge of human rigjhts and protection of human rights at domestic level and international level with refernce to UN Charter and European Convention of Human rights
Course Precondition
none
Resources
Human Rights, Richard Christ
Notes
Lecture Notes
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Understanding and assessing the historical evolution of international human rights regime |
LO02 | Critical evaluation of international and regional human rights mechanisms and institutions |
LO03 | Ability to critically analyse and assess various global human rights issues and challenges |
LO04 | Understanding the role of state and non-state actors in the development of international human rights regime |
LO05 | protection of human rihjts in Turkey |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makes analysis based on basic conceptual information about economy and finance. | 5 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Collects and interprets data from different sources using contemporary communication tools, methods and processes. | 4 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Having basic computer knowledge and skills, she uses this knowledge in the professional field | |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | explain the duties and authorities of Public Financial Institutions. | 5 |
PLO05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Works effectively individually and/or in a team. | 4 |
PLO06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Synthesizes and effectively presents the information obtained from different sources within the framework of academic rules in the field of research. | |
PLO07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Being aware of the necessity of lifelong learning, she follows the current developments in her field. | 3 |
PLO08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Synthesizes the information obtained from different sources within the framework of academic rules. | 4 |
PLO09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Turkish and at least one foreign language is used in accordance with the needs of academic life and business life | 4 |
PLO10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | explain the job descriptions of professional people. | 5 |
PLO11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Have social, scientific and ethical values. | 5 |
PLO12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Apart from the traditional approach, it develops new working methods when it deems necessary. | |
PLO13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Expresses herself orally and in writing | 5 |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | basic concepts in human rights | Reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | protection of human rights at the domestic level | Reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | protection of human rights at the international level | Reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Introduction to the UN and Human rights | Reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | The UN and Human rights | Reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Introduction to the EU and Human rights | Reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | the EU and Human rights | Reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Mid-Term Exam | Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Developments in Human Rights regime in Turkey - I | Reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Developments in Human Rights regime in Turkey - II | Reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | A Right to live | Reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Freedom of expression | Reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Freedom of speech and expression | Reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Freedom of religion | Reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Freedom of association | Reading | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Term Exams | Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Term Exams | Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 3 | 42 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 12 | 12 |
Final Exam | 1 | 18 | 18 |
Total Workload (Hour) | 114 | ||
Total Workload / 25 (h) | 4,56 | ||
ECTS | 5 ECTS |