Genel Bilgi
Kod | SBUS310 |
Ad | İnsan Hakları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HARUN ARIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin insan hakları konusunda bilgi birikimini artırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin temel amacı öğrencilre insan hakları konusunda temel kavramları ve insan haklarının ulusal ve uluslararası düzelemde korunması mekanaizmaı konusunda bilgi sağlamaktır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Human Rights, Richard Christ
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uluslararası insan hakları rejiminin tarihsel gelişimini anlama ve değerlendirme |
ÖÇ02 | Uluslararası ve bölgesel insan hakları mekanizmalarını ve kurumlarını eleştirel bakış açısıyla inceleme |
ÖÇ03 | Çeşitli küresel insan hakları sorunları üzerinde eleştirel düşünme becerisi ve analiz yeteneği geliştirme |
ÖÇ04 | Uluslararası insan hakları rejiminin gelişiminde devlet ve devlet olmayan aktörlerin rollerini değerlendirme |
ÖÇ05 | Türkiyede insan haklarının korunması |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi ve maliye ile ilgili temel kavramsal bilgilere dayalı analiz yapar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu Mali Kurumlarının görev ve yetkilerini açıklar | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde etkin biçimde çalışır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma yaptığı alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki kişilerin iş tanımlarını açıklar | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşımın haricinde, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | insan hakları kavramı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | ulusal düzlemde insan haklarının korunması | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | uluslarararası düzlemde insan haklarının korunması | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | BM ve insan haklarına giriş | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | BM ve insan hakları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Avrupa Birliği ve İnsan Haklarıne giriş | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Avrupa Birliği ve İnsan Hakları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sinav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Turkiyede temel hak ve özgürlüklerin gelişimi - I | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Turkiyede temel hak ve özgürlüklerin gelişimi - II | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yaşam hakkı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Düşünce özgürlüğü | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Düşünce ve ifade özgürlüğü | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İnanç özgürlüğü | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | örgütlenme özgürlüğü | okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sinav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |