Information
Code | SBUS320 |
Name | -History of Political Thought |
Term | 2022-2023 Academic Year |
Semester | 6. Semester |
Duration (T+A) | 3-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 5 ECTS |
National Credit | 3 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Dr. Öğr. Üyesi ASLI EMİNE ÇOMU |
Course Instructor |
1 |
Course Goal / Objective
The main purpose of this course is to examine the origins and development of contemporary political concepts such as power, state, freedom, justice, equality and legitimacy.
Course Content
This course surveys major thinkers in Western Political theory from the ancient Greek to the nineteenth century.
Course Precondition
The course has no prerequisites.
Resources
Alan Ryan On Politics
Notes
Siyasal Düşünceler Tarihi Alaeddin Şenel
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Learns the basic points of the Ancient Greek political thought. |
LO02 | Obtains information about the political thought of Socrates and Plato. |
LO03 | Obtains information about Aristotle and the introduction of political science. |
LO04 | Obtains information about the political thought of Saint Augustine. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makes analysis based on basic conceptual information about economy and finance. | |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Collects and interprets data from different sources using contemporary communication tools, methods and processes. | 3 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Having basic computer knowledge and skills, she uses this knowledge in the professional field | |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | explain the duties and authorities of Public Financial Institutions. | |
PLO05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Works effectively individually and/or in a team. | 3 |
PLO06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Synthesizes and effectively presents the information obtained from different sources within the framework of academic rules in the field of research. | 4 |
PLO07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Being aware of the necessity of lifelong learning, she follows the current developments in her field. | |
PLO08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Synthesizes the information obtained from different sources within the framework of academic rules. | 4 |
PLO09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Turkish and at least one foreign language is used in accordance with the needs of academic life and business life | |
PLO10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | explain the job descriptions of professional people. | |
PLO11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Have social, scientific and ethical values. | 4 |
PLO12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Apart from the traditional approach, it develops new working methods when it deems necessary. | |
PLO13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Expresses herself orally and in writing | 4 |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Ancient Greek Political Thought | Readings will be assigned. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Socrates and Plato | Readings will be assigned. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Aristotle and the Science of Politics | Readings will be assigned. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Saint Augustine and The City of God | Readings will be assigned. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Saint Thomas Aquinas | Readings will be assigned. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Machiavelli The Prince | Readings will be assigned. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | The Theory of the Social Contract and Thomas Hobbes | Readings will be assigned. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Mid-Term Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | The Theory of the Social Contract and Jean Jacques Rousseau | Readings will be assigned. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | The Politics of Enlightenment | Readings will be assigned. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | The American Enlightenment Thomas Jefferson and Thomas Paine | Readings will be assigned. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | The Limitations of Enlightenment Edmund Burke and David Hume | Readings will be assigned. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | The Rise of Liberalism | Readings will be assigned. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Friedrich Hegel | Readings will be assigned. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Marxism and Other Socialisms | Readings will be assigned. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 3 | 42 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 12 | 12 |
Final Exam | 1 | 18 | 18 |
Total Workload (Hour) | 114 | ||
Total Workload / 25 (h) | 4,56 | ||
ECTS | 5 ECTS |