Genel Bilgi
Kod | SBUS320 |
Ad | Siyasal Düşünceler Tarihi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ASLI EMİNE ÇOMU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Devlet ve toplum hayatına yön veren her türlü siyasi düşünce ve anlayışın tarihsel geçmişini sunmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Antik Yunan döneminden on dokuzuncu yüzyıla kadar Batı siyasal düşünceler tarihinde etkin olmuş düşünürler ve eserleri ele alınacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Alan Ryan Siyasi Düşünceler Tarihi
Notlar
Siyasal Düşünceler Tarihi Alaeddin Şenel
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Antik Yunan siyasi düşüncesinin temel noktalarını öğrenir. |
ÖÇ02 | Sokrat ve Platon'un siyaset felsefesi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Aristoteles ve siyaset biliminin çıkışı hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Aziz Augustine'in siyaset felsefesi hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi ve maliye ile ilgili temel kavramsal bilgilere dayalı analiz yapar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu Mali Kurumlarının görev ve yetkilerini açıklar | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde etkin biçimde çalışır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma yaptığı alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki kişilerin iş tanımlarını açıklar | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşımın haricinde, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Antik Yunan Siyasi Düşüncesi | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sokrat ve Platon | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Aristoteles ve Siyaset Bilimi | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Aziz Augustine ve Tanrı Şehri | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Aziz Thomas Aquinas | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Machiavelli ve Hükümdar | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Toplumsal Sözleşme Teorisi ve Thomas Hobbes | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Toplumsal Sözleşme Teorisi ve Jean Jacques Rousseau | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Aydınlanma Dönemi Politikaları | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Amerikan Aydınlanması ve Thomas Jefferson ve Thomas Paine | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Aydınlanmanın Kısıtlanması Edmund Burke ve David Hume | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Liberalizmin Yükselişi | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Friedrich Hegel | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Marksizm ve Diğer Sosyalizmler | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |