Information
Code | ECS529 |
Name | Instrumentation |
Term | 2022-2023 Academic Year |
Semester | 9. Semester |
Duration (T+A) | 1-1 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 3 ECTS |
National Credit | 1 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Lisans Dersi |
Type | Normal |
Label | E Elective |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Dr. Öğr. Üyesi SABRİYE AYDINOĞLU |
Course Instructor |
Dr. Öğr. Üyesi SABRİYE AYDINOĞLU
(A Group)
(Ins. in Charge)
|
Course Goal / Objective
Learn Instrumental Methods and Experimantal Training
Course Content
Common Instrumental Methods in Chemical Analysis
Course Precondition
None
Resources
Fundamentals of Analytical Chemistry II 8 th edition Skoog, West, Holler & Crouch Current Literature Review
Notes
Lecture Notes
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Defines Instrumental Methods |
LO02 | Can be able to choose suitabe İnstrumental Method |
LO03 | Defines Instrumental Components |
LO04 | Explain suitable sample preparation techniques before instrumental analysis. |
LO05 | Calculates the obtained test results. |
LO06 | Selects the appropriate instrumental method. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Have sufficient knowledge in pharmaceutical field and develop the knowledge. | 3 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Comprehends professional knowledge with ethical responsibility through current laws and legislation. | |
PLO03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Provides consultancy service to patients, community and health care personnel and evaluates advanced knowledge and skills with a critical approach. | |
PLO04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Possessing the knowledge of historical and current developments in the field of Pharmacy, monitoring, evaluation and application of scientific and evidence-based data, and adopting lifelong learning. | 4 |
PLO05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Have the knowledge and skills to help provide patient-oriented pharmacy applications and individualized pharmaceutical care by learning the basics of Clinical Pharmacy, | |
PLO06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takes a role in the evaluation and analysis of the events and cases related to the development of pharmacy profession and education. | 3 |
PLO07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Integrates and develops professional knowledge via different disciplines and uses the acquired knowledge to improve the health level and quality of life of the community. | 3 |
PLO08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Use effectively the concepts and applications of basic sciences and basic medical sciences in the field of medicine and pharmacy and update the information. | 4 |
PLO09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Communicates effectively in writing and speaking. | 2 |
PLO10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Practices the profession in accordance with Atatürk's principles and reforms, equipped with universal knowledge, uses Turkish correctly and knows at least one foreign language. | |
PLO11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Be an example to society withexternal appearance, demeanor, attitude and behavior for the other professionals and society and with professional identity | |
PLO12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Have knowledge about health policies and health economics, pharmacy management and define the problems in pharmaceutical field. | |
PLO13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Interprets information about current health and treatment problems and attends meeting on related matters . Plays an active role in community health. | |
PLO14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Acquires basic information about diseases, makes decisions about the drugs used in treatment in accordance with rational drug use. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Molecular Spectroscopy | Text Book | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
2 | Optical Device Components | Text Book | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Atomic Spectroscopy | Text Book | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Current Applications in Atomic and Molecular Spectroscopy | Current Literature | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
5 | Kinetic Methods | Literature | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Grup Çalışması |
6 | Applications of Fast Kinetic Methods | Literature | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | literature review | Literature | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
8 | Mid-Term Exam | Subject repetition | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
9 | Separation Techniques | Text Books | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
10 | Applications of Liquid Chromatography | Literature | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
11 | Applications of Gas chromatography | Literature | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
12 | Electroanalytic Methods | Books | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Applications of Electroanalytic Methods | Literature Research | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
14 | Termal Analysis Methods | Literature Research | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
15 | Method Optimisation | Literature Research | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Ripetition | Course Notes | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Term Exams | Course Notes and Literature Research | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 2 | 28 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 2 | 28 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 1 | 2 | 2 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 6 | 6 |
Final Exam | 1 | 16 | 16 |
Total Workload (Hour) | 80 | ||
Total Workload / 25 (h) | 3,20 | ||
ECTS | 3 ECTS |