Genel Bilgi
Kod | ECS529 |
Ad | Enstrümantasyon |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 9. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SABRİYE AYDINOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi SABRİYE AYDINOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders kapsamında yaygın kullanılan enstrümantal yöntemlerin incelenmesi ve literatürdeki güncel çalışmalarla pekiştirilmesi
Dersin İçeriği
Kimyasal Analizde Kullanılan Enstrümantal Yöntemler
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Skoog D., West Holler.Analitik Kimyada Temel İlkeler II Güncel Literatür Taraması
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Enstrümantal Yöntemleri Tanımlar |
ÖÇ02 | Kimyasal analizde uygun enstrümantal yöntemi seçer. |
ÖÇ03 | Ensrümantal Yöntemde Kullanılan Cihaz Bileşenlerini Tanımlar. |
ÖÇ04 | Enstrumantal Yöntemlerin Öncesi Numune Hazırlama Yöntemlerini Açıklar |
ÖÇ05 | Elde edilen deney sonuçlarını hesaplar. |
ÖÇ06 | Uygun enstrümantal yöntemi seçer. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Moleküler Spektroskopi | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
2 | Optik Cihaz Bileşenleri | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Atomik Spektroskopi | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Atomik ve Moleküler Spektroskopide ki Güncel Uygulamalar | Güncel Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
5 | Kinetik Yöntemler | Literatür | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Grup Çalışması |
6 | Hızlı Kinetik Yöntemlerin Uygulamaları | Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Literatür Değerlendirmesi | Literatür | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
9 | Ayırmalara Yöntemleri | Kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
10 | Sıvı Kromatografisinin Uygulamaları | Literatür | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
11 | Gaz Kromatografisindeki Uygulamalar | Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
12 | Elektroanalitik Yöntemler | Kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Elektroanalitik yöntem uygulamaları | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
14 | Termal Yöntemler | Literatür Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
15 | Yöntem Optimizasyonu | Literatür Araştırmasıı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Genel Tekrar | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları ve Literatür Çalışması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |