Information
Code | EBS115 |
Name | Cultural activities and folk dances in nursing |
Term | 2022-2023 Academic Year |
Semester | 1. Semester |
Duration (T+A) | 2-2 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 3 ECTS |
National Credit | 3 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Osman BİLGİN |
Course Instructor |
Osman BİLGİN
(A Group)
(Ins. in Charge)
|
Course Goal / Objective
The aim of this course is to help students adapt to teamwork and gain awareness of culture; Learning the Adana culture and the folk dances of the Adana region.
Course Content
Culture, culture in midwifery, Adana culture, Folk dances, Local folk dances, Adana region folk dances
Course Precondition
None
Resources
Sümbül, M. (2004). Adana, gaziantep, hatay, kahramanmaraş bölgesi halk oyunlarının yapısal özellikleri ve karşılaştırmalı analizi. Yayımlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. KELEŞOĞLU S. HALK DANSLARI ÖĞRETİMİ. İZGE YAYINCILIK.2022.ISBN: 978-605-9763-48-6
Notes
Sümbül, M. (2005). Kültürel Değişim Bağlamında Halk Oyunları Geleneği ve Bir Örnek Uygulama Olarak Adana-Osmaniye Halk Oyunları. Halk Kültüründe Değişim Uluslararası Sempozyumu Bildirileri. Kültür ve Turizm Bakanlığı–Kocaeli Üniversitesi-Motif Halk Oyunları Eğitim ve Öğretim Vakfı, 17-18. Sümbül, M. (2010). An Etnocoreological Analysis Of Regional Folk Dance Of Şirvani. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(1), 36-44. Sümbül, M. (1995). Adana halk oyunlarının sistematik analizi. Yüksek Lisans. https://www.youtube.com/channel/UClPat5mal0jTvuN0ArBBBmQ
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Knows the concept of culture... |
LO02 | Adapts to teamwork... |
LO03 | Gains awareness about cultural differences. |
LO04 | Knows the culture of Adana province. |
LO05 | Gains knowledge about folk dances of Adana region. |
LO06 | Can apply folk dances of Adana region. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Explains the midwives´ roles and responsibilities within framework of professional laws and regulations. | 1 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Explains the basic concepts of women and their reproductive health,national and international health indicators. | 1 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Understands the importance of maternal health care. | |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Explains the anatomy and physiology of male and female reproductive organs. | |
PLO05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Cares to protect, maintain and develop physical, psychological and social health of the mother, the newborn and family starting from intrauterine period. | |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Does genetic counseling for the pregnant and the couple in preconceptionale, prenatal, and innatal period. | |
PLO07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fulfills the pregnant´s and her family´s care requirement in labour. | |
PLO08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Fulfills the normal puerpera´s, newborn´s and family´s care requirement during postpartum period. | |
PLO09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Aims to improve basic health indicators, cares to protect and promote the health of mother and infant. | |
PLO10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Plans, implements and gives training about necessary care and attempt for women who have gynecological problems. | |
PLO11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Cares for woman in all life stages. | 3 |
PLO12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uses the management activities for planning, organization, implementation and evaluation of midwifery services, aware of the roles and responsibilities of the profession. | |
PLO13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Implements optimal health practices to her own life. | 3 |
PLO14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uses computer and information technology. | |
PLO15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uses effective communication skills with healthy/sick person and health team member. | 1 |
PLO16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Knows foreign language enough to communicate. | |
PLO17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | In addition to developing professionally, constantly improves herself by identifying her own learning needs in accordance with her interests and capabilities in scientific, social, cultural and artistic fields. | 5 |
PLO18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Evaluates the woman, pregnant, mother and newborn in pre-pregnancy, pregnancy, childbirth and postpartum period with ethical values, holistic and humanistic approach in accordance with primary health care services. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Course introduction | watching videos | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Culture concept | watching videos | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Cukurova culture | watching videos | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Adana culture | watching videos | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Adana province folk dance promotion | watching videos | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Basic figures of Kırıkhan dance - teamwork | watching videos | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | Halabi dance essential figures- teamwork | watching videos | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Mid-Term Exam | Training | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Temur Agha dance basic figures- teamwork | watching videos | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Basic figures of the Adana Halay- teamwork | watching videos | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Topalkız dance basic figures- teamwork | watching videos | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Adana region henna culture - teamwork | watching videos | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Acem dance basic figures- teamwork | watching videos | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Kozanoglu dance basic figures- teamwork | watching videos | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Ciftetelli dance basic figures- teamwork | watching videos | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Term Exams | Training | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Term Exams | Training | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 2 | 28 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 3 | 42 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 4 | 4 |
Final Exam | 1 | 12 | 12 |
Total Workload (Hour) | 86 | ||
Total Workload / 25 (h) | 3,44 | ||
ECTS | 3 ECTS |