EBS115 Ebelikte Kültürel Aktiviteler ve Halk Dansları

3 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBS115
Ad Ebelikte Kültürel Aktiviteler ve Halk Dansları
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Osman BİLGİN
Dersin Öğretim Elemanı Osman BİLGİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilerin ekip çalışmasına uyum sağlaması, kültür konusunda farkındalık kazanmaları; Adana kültürünü öğrenmeleri ve Adana yöresi halk danslarını öğrenmesidir.

Dersin İçeriği

Kültür, Ebelikte kültür, Adana kültürü, Halk dansları, Yöresel halk dansları, Adana yöresi halk dansları

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Sümbül, M. (2004). Adana, gaziantep, hatay, kahramanmaraş bölgesi halk oyunlarının yapısal özellikleri ve karşılaştırmalı analizi. Yayımlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. KELEŞOĞLU S. HALK DANSLARI ÖĞRETİMİ. İZGE YAYINCILIK.2022.ISBN: 978-605-9763-48-6

Notlar

Sümbül, M. (2005). Kültürel Değişim Bağlamında Halk Oyunları Geleneği ve Bir Örnek Uygulama Olarak Adana-Osmaniye Halk Oyunları. Halk Kültüründe Değişim Uluslararası Sempozyumu Bildirileri. Kültür ve Turizm Bakanlığı–Kocaeli Üniversitesi-Motif Halk Oyunları Eğitim ve Öğretim Vakfı, 17-18. Sümbül, M. (2010). An Etnocoreological Analysis Of Regional Folk Dance Of Şirvani. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(1), 36-44. Sümbül, M. (1995). Adana halk oyunlarının sistematik analizi. Yüksek Lisans. https://www.youtube.com/channel/UClPat5mal0jTvuN0ArBBBmQ


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kültür kavramını bilir
ÖÇ02 Ekip çalışmasına uyum sağlar
ÖÇ03 Kültürel farklılıklar konusunda farkındalık kazanır
ÖÇ04 Adana ili kültürünü bilir
ÖÇ05 Adana yöresi halk dansları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ06 Adana yöresi halk danslarını uygulayabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki yasa ve yönetmelikler çerçevesinde ebenin rol ve sorumluluklarını açıklar. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadın ve üreme sağlığına ilişkin temel kavramları, ulusal ve uluslararası sağlık göstergelerini açıklar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anne sağlığının önemini kavrar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadın ve erkek üreme organları anatomisi ve fizyolojisini açıklar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İntrauterin dönemden başlayarak, anne, yenidoğan ve ailesinin fiziksel, psikolojik ve sosyal sağlığının korunması, sürdürülmesi, geliştirmesine yönelik bakım gereksinimlerini karşılar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Prekonsepsional dönem, gebelik ve doğum öncesi süreçte gebeye/çifte genetik danışmanlık yapar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Doğum sonu dönemde normal loğusa, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Temel sağlık göstergelerini iyileştirmeyi hedefleyip, anne-bebek sağlığını korumaya ve yükseltmeye yönelik hizmet verir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kadında görülen jinekolojik sorunlara yönelik, gerekli bakım ve girişimlerini planlar, uygular ve bu konuda sağlık eğitimi yapar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tüm yaşam evrelerinde kadının bakım gereksinimlerini karşılar. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki rol ve sorumluluklarının bilincinde ebelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonu için yönetim aktivitelerini kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlık uygulamalarını kendi yaşamına aktarır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgisayar ve bilişim teknolojisini kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlıklı/hasta birey ve ekip üyeleri ile etkin iletişim becerilerini kullanarak iletişim kurar. 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İletişim sağlayabilecek düzeyde yabancı dil bilir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel sağlık hizmetleri doğrultusunda gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonrası süreçlerde kadın, gebe, anne ve yenidoğanı etik değerlerle, ailesi ve yaşadığı toplum içinde bütüncül ve insancıl bir anlayışla ele alır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Kültür kavramı video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Çukurova kültürü video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Adana kültürü video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Adana ili halk dansları tanıtımı video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kırıkhan dansı temel figürleri - ekip çalışması video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 Halebi dansı temel figürleri - ekip çalışması video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Alıştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Temur Ağa dansı temel figürleri - ekip çalışması video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Adana halayı temel figürleri - ekip çalışması video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Topalkız dansı temel figürleri - ekip çalışması video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Adana yöresi kına kültürü - ekip çalışması video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Acem dansı temel figürleri - ekip çalışması video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Kozanoğlu dansı temel figürleri - ekip çalışması video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Çiftetelli dansı temel figürleri - ekip çalışması video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Alıştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Alıştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 03:04