Information
Code | ELT144 |
Name | Algorithm and Programming |
Term | 2022-2023 Academic Year |
Semester | 2. Semester |
Duration (T+A) | 2-1 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 3 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Ön Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Abdülvahap SAYGIN |
Course Instructor |
Abdülvahap SAYGIN
(A Group)
(Ins. in Charge)
|
Course Goal / Objective
Learning the logic of program coding
Course Content
Updating and updating algorithms and learning program codes.
Course Precondition
None
Resources
Algorithms, Robert Sedgewick, Kevin Wayne
Notes
Algorithm and Programming Logic KODLAB
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Explain the problems with basic flow charts. |
LO02 | Establishes and uses the coding environment effectively. |
LO03 | Solve simple numerical problems by writing code |
LO04 | Uses Basic Input Output Commands |
LO05 | Explain Variable types |
LO06 | Define subprograms for the purpose. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Detection an existing system, component, or process, analyzing and designing basic devices | |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Using basic mathematics, natural sciences and theoretical and applied knowledge related to their branches for solutions to technician´´s problems | |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Identification and solving the technician´´s problems, selection with practical methods for solving simulation and modeling techniques, and application these methods | |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Have adequate background for basic math, science and related issues with their branches | 3 |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Selecting and using modern tools and equipment for technician´´s applications, effective use of information technologies | 3 |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Basic application circuit design and implementation, the problem-solving on the circuit, analyzing and interpreting results | |
PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Working effectively as an individual and in multi-disciplinary teams, self-confidence to take responsibility | |
PLO08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Access to information, research and use various sources of information | 4 |
PLO09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Communicate effectively oral and written in Turkish, mid-level understanding of professional document written in a foreign language | |
PLO10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Professional and ethical responsibility | |
PLO11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | He has knowledge and consciousness about Ataturk´´s Principles and History of Turkish Revolution | |
PLO12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Basic computer skills , computers have the ability to create theoretical knowledge and using internet technologies | 4 |
PLO13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Can use what they have learned through applied training in business life. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Number systems, Algorithm | Reading and researching topics | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
2 | Programming systems and languages | Reading and researching topics | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
3 | Flowcharts, Variable-Memory relationship | Reading and researching topics | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme |
4 | Variable data types | Reading and researching topics | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme |
5 | Assigning a value to a variable, Constants. | Reading and researching topics | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme |
6 | Using the programming interface | Reading and researching topics | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme |
7 | Assignment-Mathematical Operators | Reading and researching topics | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme |
8 | Mid-Term Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Simple and complex If-else statements, Switch Statements | Reading and researching topics | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
10 | Do-while, For loops | Reading and researching topics | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
11 | While loop, Continue-break instructions | Reading and researching topics | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
12 | Function and Procedure-1 | Reading and researching topics | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
13 | Function and Procedure-2 | Reading and researching topics | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme |
14 | Function and Procedure-3 | Reading and researching topics | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme |
15 | Applications and general review | Reading and researching topics | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme |
16 | Term Exams | Review of previous course notes and getting information from source books | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Term Exams | Review of previous course notes and getting information from source books | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 2 | 28 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 1 | 2 | 2 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 5 | 5 |
Final Exam | 1 | 10 | 10 |
Total Workload (Hour) | 87 | ||
Total Workload / 25 (h) | 3,48 | ||
ECTS | 3 ECTS |