ELT144 Algoritma ve Programlama

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT144
Ad Algoritma ve Programlama
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Abdülvahap SAYGIN
Dersin Öğretim Elemanı Abdülvahap SAYGIN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Program kodlama mantığını öğrenir.

Dersin İçeriği

Algoritma ve akış şeması ve program kodlarını öğrenme.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Algoritmalar, Robert Sedgewick, Kevin Wayne

Notlar

Algoritma Ve Programlama Mantığı KODLAB


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Problemleri temel akış şemaları ile izah eder.
ÖÇ02 Kodlama ortamını etkin bir şekilde kurar ve kullanır.
ÖÇ03 Basit sayısal problemleri kod yazarak çözer
ÖÇ04 Temel Giriş Çıkış Komutlarını kullanır
ÖÇ05 Değişken türlerini izah eder
ÖÇ06 Amaca yönelik alt programlar tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci algılama, analiz etme ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere temel aygıtları tasarlama kabiliyeti gelişir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri teknikerlikte karşılaşılacak sorunların çözümleri için beraber kullanabilme kabiliyeti gelişir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknikerlik problemlerini tespit, tanımlama, çözme ve uygun pratik yöntemler ile birlikte simülasyon ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama kabiliyeti gelişir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili konularında yeterli altyapıya sahip olunur. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknikerlik uygulamaları için gerekli olan modern araç ve gereçleri seçme ve kullanma; bilişim teknolojilerinden etkin yararlanma kabiliyeti gelişir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel uygulama devresi tasarlama ve gerçekleme, devre üzerinde sorun çözme, sonuçları analiz etme ve yorumlama kabiliyeti gelişir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni gelişir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme ile çeşitli bilgi kaynaklarını kullanabilme kabiliyeti gelişir. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı orta düzeyde anlama bilgisi gelişir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilinci gelişir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilgisayar becerileri, bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kuramsal bilgiyi oluşturma becerisine sahip olma kabiliyeti gelişir. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalı eğitim ile öğrendiklerini, iş hayatında kullanabilir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sayı sistemleri, algoritma Konuların okunması ve araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
2 Programlama sistemleri ve dilleri Konuların okunması ve araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
3 Akış diyagramları, Değişken-Bellek ilişkisi Konuların okunması ve araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
4 Değişken türleri Konuların okunması ve araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
5 Değişkene değer atama, Sabitler. Konuların okunması ve araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
6 Program yazım arayüzü kullanımı Konuların okunması ve araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
7 Atama-Matematiksel Operatörler Konuların okunması ve araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Basit ve karmaşık İf-else ifadeleri, Switch İfadeleri Konuların okunması ve araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
10 Do-while, For döngüleri Konuların okunması ve araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
11 While döngüsü, Continue- break komutları Konuların okunması ve araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
12 Fonksiyonlar ve Prosedürler-1 Konuların okunması ve araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
13 Fonksiyonlar ve Prosedürler-2 Konuların okunması ve araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
14 Fonksiyonlar ve Prosedürler-3 Konuların okunması ve araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
15 Uygulamalar ve genel tekrar Konuların okunması ve araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 11:10