Genel Bilgi
Kod | ELT144 |
Ad | Algoritma ve Programlama |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Abdülvahap SAYGIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Abdülvahap SAYGIN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Program kodlama mantığını öğrenir.
Dersin İçeriği
Algoritma ve akış şeması ve program kodlarını öğrenme.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Algoritmalar, Robert Sedgewick, Kevin Wayne
Notlar
Algoritma Ve Programlama Mantığı KODLAB
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Problemleri temel akış şemaları ile izah eder. |
ÖÇ02 | Kodlama ortamını etkin bir şekilde kurar ve kullanır. |
ÖÇ03 | Basit sayısal problemleri kod yazarak çözer |
ÖÇ04 | Temel Giriş Çıkış Komutlarını kullanır |
ÖÇ05 | Değişken türlerini izah eder |
ÖÇ06 | Amaca yönelik alt programlar tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci algılama, analiz etme ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere temel aygıtları tasarlama kabiliyeti gelişir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri teknikerlikte karşılaşılacak sorunların çözümleri için beraber kullanabilme kabiliyeti gelişir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknikerlik problemlerini tespit, tanımlama, çözme ve uygun pratik yöntemler ile birlikte simülasyon ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama kabiliyeti gelişir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili konularında yeterli altyapıya sahip olunur. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknikerlik uygulamaları için gerekli olan modern araç ve gereçleri seçme ve kullanma; bilişim teknolojilerinden etkin yararlanma kabiliyeti gelişir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel uygulama devresi tasarlama ve gerçekleme, devre üzerinde sorun çözme, sonuçları analiz etme ve yorumlama kabiliyeti gelişir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni gelişir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme ile çeşitli bilgi kaynaklarını kullanabilme kabiliyeti gelişir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı orta düzeyde anlama bilgisi gelişir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci gelişir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilgisayar becerileri, bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kuramsal bilgiyi oluşturma becerisine sahip olma kabiliyeti gelişir. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalı eğitim ile öğrendiklerini, iş hayatında kullanabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sayı sistemleri, algoritma | Konuların okunması ve araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
2 | Programlama sistemleri ve dilleri | Konuların okunması ve araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
3 | Akış diyagramları, Değişken-Bellek ilişkisi | Konuların okunması ve araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme |
4 | Değişken türleri | Konuların okunması ve araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme |
5 | Değişkene değer atama, Sabitler. | Konuların okunması ve araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme |
6 | Program yazım arayüzü kullanımı | Konuların okunması ve araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme |
7 | Atama-Matematiksel Operatörler | Konuların okunması ve araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Basit ve karmaşık İf-else ifadeleri, Switch İfadeleri | Konuların okunması ve araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
10 | Do-while, For döngüleri | Konuların okunması ve araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
11 | While döngüsü, Continue- break komutları | Konuların okunması ve araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
12 | Fonksiyonlar ve Prosedürler-1 | Konuların okunması ve araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
13 | Fonksiyonlar ve Prosedürler-2 | Konuların okunması ve araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme |
14 | Fonksiyonlar ve Prosedürler-3 | Konuların okunması ve araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme |
15 | Uygulamalar ve genel tekrar | Konuların okunması ve araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |