Information
Code | SD0487 |
Name | Evolution and Fossil Evidences |
Term | 2022-2023 Academic Year |
Term | Fall and Spring |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 3 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Lisans Dersi |
Mode of study | Uzaktan Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Prof. Dr. ATİKE NAZİK |
Course Instructor |
Prof. Dr. ATİKE NAZİK
(A Group)
(Ins. in Charge)
Prof. Dr. ATİKE NAZİK (A Group) (Ins. in Charge) |
Course Goal / Objective
To teach the evolution and the changing of life in geological times with fossil evidence.
Course Content
Evolution, Evolution theories, Fossil evidences
Course Precondition
Electives without prerequisites
Resources
Prof.Dr. Ali DEMİRSOY, Kalıtım ve Evrim, Palme Yayınevi, Ankara Türlerin Kökeni, Charles DARWIN Steven M. Stanley, Zaman içinde yeryuvarı ve yaşam, 1989, W.H. Freeman and Company, USA Evrim, TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları, Ankara Prof.Dr. Cazibe SAYAR, Paleontoloji, İTÜ Kütüphanesi, Sayı: 1435, İSTANBUL
Notes
Lecturer presentations
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Learns evolution concept |
LO02 | Learns evolution theory. |
LO03 | Knows knowledge of beginning of life. |
LO04 | Learns first plant and animal fossils. |
LO05 | Has knowledge about species concept. |
LO06 | Learns geological time and their characteristic fossils. |
LO07 | Understands changing life with fossils through time. |
LO08 | Understands a chanching system of evolution. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Introduction, Evolution Concept. | To read references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | The historical development evolution. | To read references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Mechanisms of Evolution. | To read references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Evolution evidences. | To read references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Species: biological, geographicalandmorphological species. Paleontological evidences. | To read references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | History of Life on Earth: First Fossils, Mass Extinctions. | To read references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Invertebrates (Trilobites) in Geological Times. | To read references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Mid-Term Exam | To read references | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Invertebrates (Cephalopods) in Geological Times. | To read references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Vertebrates (Fish and Amphibians) in Geological Times. | To read references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Vertebrates (Reptiles and Birds) in Geological Times. | To read references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Vertebrates (Mammals) in Geological Times. | To read references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Vertebrates (Horses and Elephants) in Geological Times | To read references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Hominids in Geological Times. | To read references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Plants in Geological Times. | To read references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Term Exams | To read references | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Term Exams | To read references | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 2 | 28 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 2 | 28 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 7 | 7 |
Final Exam | 1 | 12 | 12 |
Total Workload (Hour) | 75 | ||
Total Workload / 25 (h) | 3,00 | ||
ECTS | 3 ECTS |