Genel Bilgi
Kod | SD0487 |
Ad | Evrim ve Fosil Kanıtlar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ATİKE NAZİK |
Dersin Amacı / Hedefi
Evrimi ve jeolojik zamanlarda canlılardaki değişimini fosil kanıtlarla öğretmek.
Dersin İçeriği
Evrim, Evrim Teorileri, Fosil kanıtlar
Dersin Ön Koşulu
Ön koşulsuz seçmeli ders
Kaynaklar
Prof.Dr. Ali DEMİRSOY, Kalıtım ve Evrim, Palme Yayınevi, Ankara Türlerin Kökeni, Charles DARWIN Steven M. Stanley, Zaman içinde yeryuvarı ve yaşam, 1989, W.H. Freeman and Company, USA Evrim, TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları, Ankara Prof.Dr. Cazibe SAYAR, Paleontoloji, İTÜ Kütüphanesi, Sayı: 1435, İSTANBUL
Notlar
Ders sorumlusunun sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Evrim Kavramını öğrenir |
ÖÇ02 | EvrimTeorilerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Yaşamın başlangıcı hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | İlk hayvan ve bitki fosillerini öğrenir. |
ÖÇ05 | Tür kavramı hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | Jeolojik zamanı ve karakteristik fosilleri öğrenir. |
ÖÇ07 | Fosillerle zaman içinde değişen yaşamı anlar. |
ÖÇ08 | Evrimin değişen bir mekanizma olduğunu kavrar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Evrim Kavramı. | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Evrimin Tarihsel Gelişimi. | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Evrim Mekanizmaları. | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Evrim Kanıtları. | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Tür (Biyolojik, coğrafik ve morfolojik türler) Jeolojik ve Paleontolojik Deliller. | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Dünya Üzerindeki Yaşam Tarihi: İlk Fosiller, Toplu Yok oluşlar. | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Jeolojik Zamanlarda Omurgasızlar (Trilobitler). | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Jeolojik Zamanlarda Omurgasızlar (Sefalopodlar). | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Jeolojik Zamanlarda Omurgalılar (Balıklar ve Kurbağalar). | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Jeolojik Zamanlarda Omurgalılar (Sürüngenler ve Kuşlar). | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Jeolojik Zamanlarda Omurgalılar (Memeliler). | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Jeolojik Zamanlarda Omurgalılar (Atlar ve Filler). | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Jeolojik Zamanlarda Hominidler. | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Jeolojik Zamanlarda Bitkiler. | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |