Information
Code | FBE703 |
Name | Research Method in Social Sciences II |
Term | 2022-2023 Academic Year |
Term | Spring |
Duration (T+A) | 3-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 6 ECTS |
National Credit | 3 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Yüksek Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Prof. Dr. SEDAT UÇAR |
Course Instructor |
1 |
Course Goal / Objective
Research methods will be taught and each students are expected to generate disseretation proposal.
Course Content
Research method and tehniques
Course Precondition
Research Method in Social Sciences I
Resources
Cresswell,W. J. (2012). Educational Research. Pearson.
Notes
How to Design and Evaluate Research in Education, 10th Edition Jack Fraenkel, Norman Wallen, Helen Hyun
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | To do literature search |
LO02 | To develop dissertation proposal |
LO03 | To develop a research proposal and present it |
LO04 | To analyze research methods based on the main paradigms used in educational research |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Define and apply scientific research and analysis methods used in science | 5 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Has basic knowledge and skills related to Science Education. | 5 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Explains the development and learning theories within the scope of science education. | |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Describes instructional strategies, methods and techniques on the level of expertise on the basis of undergraduate qualifications. | |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Explains the interaction between disciplines related to the field. | 4 |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Explains the knowledge in the subject areas of science education at the level of expertise. | |
PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Relate knowledge of science education with information in different fields. | |
PLO08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Apply the theoretical and practical knowledge in the field of expertise | |
PLO09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Criticize the practices related to science education at national and international level. | |
PLO10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Plans and conducts a scientific research. | 5 |
PLO11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Apply teaching methods and techniques on the basis of undergraduate qualifications. | |
PLO12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Manages a study that requires expertise in the field independently. | 5 |
PLO13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makes teamwork or leadership in situations that require resolution of problems related to the field. | |
PLO14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Questions scientific and social issues with new perspectives. | 4 |
PLO15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Carries out studies in the field of lifelong learning. | |
PLO16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Follow technological developments. | |
PLO17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Provides a scientific study in the field of science education, supported by qualitative and quantitative data, in writing, orally and visually, to experts or non-specialists. | 5 |
PLO18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uses information and communication technologies effectively | |
PLO19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Use the languages of the European language portfolio to understand the information in the field and to communicate verbally and in writing | |
PLO20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values when conducting a scientific research or project or interpreting a study. | 4 |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | İntroduction | Notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | What is research proposal | Notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Experimental research | Frankel Ch 13 Creswell Ch 10 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Correlation reseach | Frankel Ch 15 Creswell Ch 11 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Causal comperative | Frankel Ch 16 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Survey | Frankel Ch 17 Creswell Ch12 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Qanlitative research | Frankel Ch 18 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Mid-Term Exam | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
9 | Observation and interview | Frankel Ch 19 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Content analysis | Frankel Ch 20 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Grounded theory | Creswell Ch13 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Action research | Frankel Ch 24 Creswell Ch 17 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Mixed method | Frankel Ch 23 Creswell Ch 16 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
14 | Presentation of dissertation proposal 1 | (10 dk). 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Presentation of dissertation proposal 2 | (10 dk). 2 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 5 | 70 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 15 | 15 |
Final Exam | 1 | 30 | 30 |
Total Workload (Hour) | 157 | ||
Total Workload / 25 (h) | 6,28 | ||
ECTS | 6 ECTS |