FBE703 Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FBE703
Ad Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEDAT UÇAR


Dersin Amacı

Araştırma yöntemleri uygulamalı olarak işlenecek ve her öğrenci tez önerisi geliştirecek.

Dersin İçeriği

Araştırma yöntem ve teknikleri

Dersin Ön Koşulu

Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri I

Kaynaklar

Cresswell,W. J. (2012). Educational Research. Pearson.

Notlar

How to Design and Evaluate Research in Education, 10th Edition Jack Fraenkel, Norman Wallen, Helen Hyun


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Literatür taraması yapmak
ÖÇ02 Araştırma önerisi hazırlamak
ÖÇ03 Araştırma önerisini rapor olarak sunmak
ÖÇ04 Eğitim araştırmalarında kullanılan temel paradigmalara dayalı olarak araştırma yöntemlerini analiz etmek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş Notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Araştırma önerisi nedir Notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Deneysel araştırm Frankel Ch 13 Creswell Ch 10 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Korelasyon Frankel Ch 15 Creswell Ch 11 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Nedensel karşılaştırma Frankel Ch 16 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Tarama Frankel Ch 17 Creswell Ch12 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Nitel araştırma Frankel Ch 18 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Gözlem ve mülakat Frankel Ch 19 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İçerik analizi Frankel Ch 20 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Gömülü teori Creswell Ch13 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Eylem araştıırması Frankel Ch 24 Creswell Ch 17 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Karma araştırma Frankel Ch 23 Creswell Ch 16 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
14 Tez önerisi sunumu 1 (10 dk). 1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Tez önerisi sunumu 2 (10 dk). 2 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS