Information
Code | RES710 |
Name | Graphic Design II |
Semester | . Semester |
Duration (T+A) | 3-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 6 ECTS |
National Credit | 3 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Yüksek Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ |
Course Goal
Developing questions in the field of graphic design; It is aimed to enable them to take part in projects created with design disciplines for national and international graphic design activities.
Course Content
Graphic design field and its problems; Proposing possible solutions to problems and producing projects with new approaches
Course Precondition
This course has no prerequisites.-
Resources
1. Fisk, P. (2010). Yaratıcı Deha. MediaCat Yayınları: İstanbul. 2. Trout, J. (2001). Farklılaş ya da Öl. İstanbul: MediaCat Yayınları. 3. Fisk, P. (2008). İş Dehası. MediaCat Yayınları: İstanbul. 4. Cairo, A. (2012). The Functional Art: An introduction to information graphics and visualization (Voices That Matter). New Riders, Berkeley CA. 5. Bennett, J. (2012). Design Fundamentals for New Media, Cengage Learning
Notes
Turkish and foreign online bibliographies containing theoretical articles and discussions, news and production images on the field of graphic design.
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Conducts theoretical studies on graphic design and visual communication. |
LO02 | Identifies visual communication problems. |
LO03 | Prepares and presents presentation documents on graphic art and problems. |
LO04 | He/she produces new, original, effective solutions and applications in the field of visual communication. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Giving information about the course flow | Preparation of -old- projects suitable for the period flow. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
2 | 2.Preparing questions by associating them with graphic design. | 2.Presentation, related literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | 3.Essays on the questions related to the field | 3.Research and presentation of relevant articles. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım |
4 | 4.Project development parallel to questions; visual analysis | 4.Presentation of similar projects | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | 5.Essays on the questions related to the field | 5.Research and presentation of relevant articles. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | 6.Presentation of project sketches | 6.Scanning related project images. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | 7.Determined design project process evaluation | 7.Preparation of similar project visuals in response to potential problems that may arise in the design evaluation. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Tartışma |
8 | Mid-Term Exam | - | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | 9.Essays on the questions related to the field | 9.Research and presentation of relevant articles. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | 10.Determined design project process evaluation | 10.Preparation of similar project visuals in response to potential problems that may arise in the design evaluation. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Tartışma |
11 | 11.Determined design project process evaluation | 11.Preparation of similar project visuals in response to potential problems that may arise in the design evaluation. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
12 | 12.Essays on the questions related to the field | 12.Research and presentation of relevant articles. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | 13.Determined design project process evaluation | 13.Preparation of similar project visuals in response to potential problems that may arise in the design evaluation. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | 14.Determined design project process evaluation | 14.Preparation of similar project visuals in response to potential problems that may arise in the design evaluation. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Tartışma |
15 | 15.Finalization and evaluation of the project and article | 15.Pre-reading and evaluation of articles and preparation of related project visuals. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası |
16 | Term Exams | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Term Exams | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |