RES710 Graphic Design II

6 ECTS - 3-0 Duration (T+A)- . Semester- 3 National Credit

Information

Code RES710
Name Graphic Design II
Semester . Semester
Duration (T+A) 3-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 6 ECTS
National Credit 3 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Yüksek Lisans Dersi
Type Normal
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ


Course Goal

Developing questions in the field of graphic design; It is aimed to enable them to take part in projects created with design disciplines for national and international graphic design activities.

Course Content

Graphic design field and its problems; Proposing possible solutions to problems and producing projects with new approaches

Course Precondition

This course has no prerequisites.-

Resources

1. Fisk, P. (2010). Yaratıcı Deha. MediaCat Yayınları: İstanbul. 2. Trout, J. (2001). Farklılaş ya da Öl. İstanbul: MediaCat Yayınları. 3. Fisk, P. (2008). İş Dehası. MediaCat Yayınları: İstanbul. 4. Cairo, A. (2012). The Functional Art: An introduction to information graphics and visualization (Voices That Matter). New Riders, Berkeley CA. 5. Bennett, J. (2012). Design Fundamentals for New Media, Cengage Learning

Notes

Turkish and foreign online bibliographies containing theoretical articles and discussions, news and production images on the field of graphic design.


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Conducts theoretical studies on graphic design and visual communication.
LO02 Identifies visual communication problems.
LO03 Prepares and presents presentation documents on graphic art and problems.
LO04 He/she produces new, original, effective solutions and applications in the field of visual communication.


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Giving information about the course flow Preparation of -old- projects suitable for the period flow. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
2 2.Preparing questions by associating them with graphic design. 2.Presentation, related literature review Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 3.Essays on the questions related to the field 3.Research and presentation of relevant articles. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım
4 4.Project development parallel to questions; visual analysis 4.Presentation of similar projects Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
5 5.Essays on the questions related to the field 5.Research and presentation of relevant articles. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 6.Presentation of project sketches 6.Scanning related project images. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
7 7.Determined design project process evaluation 7.Preparation of similar project visuals in response to potential problems that may arise in the design evaluation. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Tartışma
8 Mid-Term Exam - Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 9.Essays on the questions related to the field 9.Research and presentation of relevant articles. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 10.Determined design project process evaluation 10.Preparation of similar project visuals in response to potential problems that may arise in the design evaluation. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Tartışma
11 11.Determined design project process evaluation 11.Preparation of similar project visuals in response to potential problems that may arise in the design evaluation. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
12 12.Essays on the questions related to the field 12.Research and presentation of relevant articles. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13 13.Determined design project process evaluation 13.Preparation of similar project visuals in response to potential problems that may arise in the design evaluation. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma
14 14.Determined design project process evaluation 14.Preparation of similar project visuals in response to potential problems that may arise in the design evaluation. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Tartışma
15 15.Finalization and evaluation of the project and article 15.Pre-reading and evaluation of articles and preparation of related project visuals. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası
16 Term Exams - Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Term Exams - Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi