Genel Bilgi
Kod | RES710 |
Ad | Grafik II |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ |
Dersin Amacı
Grafik tasarım alanına dair sorular geliştirmek; ulusal ve uluslararası grafik tasarım etkinliklerine yönelik tasarım disiplinleriyle oluşturulmuş projelerde yer almalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Grafik tasarım alanı ve alana dair sorunlar; sorunlara olası çözüm önerileri getirme ve yeni yaklaşımlarla projeler üretme
Dersin Ön Koşulu
Ders ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
1. Fisk, P. (2010). Yaratıcı Deha. MediaCat Yayınları: İstanbul. 2. Trout, J. (2001). Farklılaş ya da Öl. İstanbul: MediaCat Yayınları. 3. Fisk, P. (2008). İş Dehası. MediaCat Yayınları: İstanbul. 4. Cairo, A. (2012). The Functional Art: An introduction to information graphics and visualization (Voices That Matter). New Riders, Berkeley CA. 5. Bennett, J. (2012). Design Fundamentals for New Media, Cengage Learning
Notlar
Grafik tasarım alanına dair kuramsal makale ve tartışmaların, haberlerin, üretim görsellerinin bulunduğu türkçe ve yabancı online kaynakçalar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Grafik tasarım ve görsel iletişim üzerine teorik çalışmalar yapar. |
ÖÇ02 | Görsel iletişim sorunlarını saptar. |
ÖÇ03 | Grafik sanatı ve sorunları konusunda sunum belgeleri hazırlar ve sunar. |
ÖÇ04 | Görsel iletişim alanında yeni, özgün, etkili çözümler ve uygulamalar üretir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders akışı hakkında bilgilendirme | Dönem akışına uygun -eski- projelerin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
2 | 2.Grafik tasarım ile ilişkilendirilerek sorular hazırlanması. | 2.Sunum, ilgili kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | 3.Alan ile ilgili belirlenen sorular üzerine makale denemeleri | 3.İlgili makalelerin araştırılması ve sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım |
4 | 4.Sorulara paralel proje geliştirme; görsel çözümleme | 4.Benzer projeler sunumu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | 5.Alan ile ilgili belirlenen sorular üzerine makale denemeleri | 5.İlgili makalelerin araştırılması ve sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | 6.Proje eskizlerinin sunumu | 6.İlgili proje görsellerinin taranması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | 7.Belirlenen tasarım projesi süreç değerlendirmesi | 7.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | - | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | 9.Alan ile ilgili belirlenen sorular üzerine makale denemeleri | 9.İlgili makalelerin araştırılması ve sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | 10.Tasarım projesi süreç değerlendirmesi. | 10.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Tartışma |
11 | 11.Tasarım projesi süreç değerlendirmesi. | 11.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
12 | 12.Alan ile ilgili belirlenen sorular üzerine makale denemeleri | 12.İlgili makalelerin araştırılması ve sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | 13.Tasarım projesi süreç değerlendirmesi. | 13.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | 14.Tasarım projesi süreç değerlendirmesi. | 14.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Tartışma |
15 | 15.Proje ve makalenin sonuçlandırılması ve değerlendirilmesi | 15.Makalelerin önceden okunması ve değerlendirmesinin ve ilgili proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |