RES710 Grafik II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RES710
Ad Grafik II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ


Dersin Amacı

Grafik tasarım alanına dair sorular geliştirmek; ulusal ve uluslararası grafik tasarım etkinliklerine yönelik tasarım disiplinleriyle oluşturulmuş projelerde yer almalarını sağlamak amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Grafik tasarım alanı ve alana dair sorunlar; sorunlara olası çözüm önerileri getirme ve yeni yaklaşımlarla projeler üretme

Dersin Ön Koşulu

Ders ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

1. Fisk, P. (2010). Yaratıcı Deha. MediaCat Yayınları: İstanbul. 2. Trout, J. (2001). Farklılaş ya da Öl. İstanbul: MediaCat Yayınları. 3. Fisk, P. (2008). İş Dehası. MediaCat Yayınları: İstanbul. 4. Cairo, A. (2012). The Functional Art: An introduction to information graphics and visualization (Voices That Matter). New Riders, Berkeley CA. 5. Bennett, J. (2012). Design Fundamentals for New Media, Cengage Learning

Notlar

Grafik tasarım alanına dair kuramsal makale ve tartışmaların, haberlerin, üretim görsellerinin bulunduğu türkçe ve yabancı online kaynakçalar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Grafik tasarım ve görsel iletişim üzerine teorik çalışmalar yapar.
ÖÇ02 Görsel iletişim sorunlarını saptar.
ÖÇ03 Grafik sanatı ve sorunları konusunda sunum belgeleri hazırlar ve sunar.
ÖÇ04 Görsel iletişim alanında yeni, özgün, etkili çözümler ve uygulamalar üretir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders akışı hakkında bilgilendirme Dönem akışına uygun -eski- projelerin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
2 2.Grafik tasarım ile ilişkilendirilerek sorular hazırlanması. 2.Sunum, ilgili kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 3.Alan ile ilgili belirlenen sorular üzerine makale denemeleri 3.İlgili makalelerin araştırılması ve sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım
4 4.Sorulara paralel proje geliştirme; görsel çözümleme 4.Benzer projeler sunumu Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
5 5.Alan ile ilgili belirlenen sorular üzerine makale denemeleri 5.İlgili makalelerin araştırılması ve sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 6.Proje eskizlerinin sunumu 6.İlgili proje görsellerinin taranması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
7 7.Belirlenen tasarım projesi süreç değerlendirmesi 7.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Tartışma
8 Ara Sınavlar - Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 9.Alan ile ilgili belirlenen sorular üzerine makale denemeleri 9.İlgili makalelerin araştırılması ve sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 10.Tasarım projesi süreç değerlendirmesi. 10.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Tartışma
11 11.Tasarım projesi süreç değerlendirmesi. 11.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
12 12.Alan ile ilgili belirlenen sorular üzerine makale denemeleri 12.İlgili makalelerin araştırılması ve sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13 13.Tasarım projesi süreç değerlendirmesi. 13.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma
14 14.Tasarım projesi süreç değerlendirmesi. 14.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Tartışma
15 15.Proje ve makalenin sonuçlandırılması ve değerlendirilmesi 15.Makalelerin önceden okunması ve değerlendirmesinin ve ilgili proje görsellerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları - Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları - Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi