Information
Code | RES709 |
Name | Graphic Desing I |
Semester | . Semester |
Duration (T+A) | 3-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 6 ECTS |
National Credit | 3 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Yüksek Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ |
Course Goal
Developing questions in the field of graphic design; To enable them to take part in projects created with design disciplines for national and international graphic design events. To direct research in digital and print media. Investigating ways to reach the product in the design process. It is aimed to perceive processes and create an original graphic product.
Course Content
To create designers who can work in a professional and academic environment who research and reveal design problems, offer solutions with design proposals, and present the solution results to the public with their research articles and papers.
Course Precondition
This course has no prerequisites.
Resources
1. Guitton, P. (2008). Logos. Index Book. (ISBN-10: 8496309851). 2. Leppert, R. (2009). Sanatta Anlamın Görüntüsü İmgelerin Toplumsal İşlevi. Ayrıntı Yayınları: İstanbul. 3. Özgen, E. (2006). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri. Mavi Ağaç Yayınları: İstanbul. 4. Steven, H. & Ilic, M. (2008). Icons of Graphic Design. Thames & Hudson 5. Broos, K. & Hefting, P. (1997). Dutch Graphic Design: A Century. The MIT Press: Cambridge. 6. Pedersen, M. (2008. ) Graphis Posters .
Notes
Turkish and foreign online bibliographies containing theoretical articles and discussions, news and production images on the field of graphic design.
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | |
LO02 | Develops projects and activities by following national and international developments in graphic design, art and science. |
LO03 | Plans and manages the stages of studies specific to the field. He can take responsibility as a team member in cooperation with other professional groups working in his field. |
LO04 | He/she produces new, original, effective solutions and applications in the field of visual communication. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Meeting; giving information about the course flow | Preparation of -old- projects suitable for the period flow. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Preparing questions by associating them with graphic design. | Presentation, related literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | 3.Essays on the questions related to the field | 3.Searching for related articles. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
4 | 4.Project development parallel to questions; visual analysis | 4.Presentation of similar projects | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
5 | 5.Essays on the questions related to the field | 5.Searching for related articles. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | 6.Presentation of project sketches | 6.Scanning related project images. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası |
7 | 7.Determined design project process evaluation | Preparation of similar project visuals in response to potential problems that may arise in the design evaluation. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım |
8 | Mid-Term Exam | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | 9.Essays on the questions related to the field | 9.Searching for related articles. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | 10.Determined design project process evaluation | 10.Preparation of similar project visuals in response to potential problems that may arise in the design evaluation. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası, Tartışma |
11 | 11.Determined design project process evaluation | 11.Preparation of similar project visuals in response to potential problems that may arise in the design evaluation. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası |
12 | 12.Essays on the questions related to the field | 12.Searching for related articles. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
13 | 13.Determined design project process evaluation | 13.Preparation of similar project visuals in response to potential problems that may arise in the design evaluation. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası |
14 | 14.Determined design project process evaluation | 14.Preparation of similar project visuals in response to potential problems that may arise in the design evaluation. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası |
15 | 15.Finalization and evaluation of the project and article | 15.Pre-reading and evaluation of articles and preparation of related project visuals. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
16 | Term Exams | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Term Exams | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev, Performans Değerlendirmesi |