RES709 Grafik I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RES709
Ad Grafik I
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ


Dersin Amacı

Grafik tasarım alanına dair sorular geliştirmek; ulusal ve uluslararası grafik tasarım etkinliklerine yönelik tasarım disiplinleriyle oluşturulmuş projelerde yer almalarını sağlamak. Dijital ve basılı medyalarda araştırma yapmaya yöneltmek. Tasarım sürecinde ürüne ulaşma yollarını araştırmak. Süreçleri algılayıp özgün bir grafik ürün oluşturmak amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Tasarım sorunlarını araştıran, ortaya koyan ve tasarım önerileriyle çözüm sunan ve sunduğu çözüm sonuçlarına yazdığı araştırma makalesi ve bildirisiyle kamuoyuna sunan profesyonel ve akademik ortamda çalışabilecek tasarımcılar yaratmak.

Dersin Ön Koşulu

Ders ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

1. Guitton, P. (2008). Logos. Index Book. (ISBN-10: 8496309851). 2. Leppert, R. (2009). Sanatta Anlamın Görüntüsü İmgelerin Toplumsal İşlevi. Ayrıntı Yayınları: İstanbul. 3. Özgen, E. (2006). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri. Mavi Ağaç Yayınları: İstanbul. 4. Steven, H. & Ilic, M. (2008). Icons of Graphic Design. Thames & Hudson 5. Broos, K. & Hefting, P. (1997). Dutch Graphic Design: A Century. The MIT Press: Cambridge. 6. Pedersen, M. (2008. ) Graphis Posters .

Notlar

Grafik tasarım alanına dair kuramsal makale ve tartışmaların, haberlerin, üretim görsellerinin bulunduğu türkçe ve yabancı online kaynakçalar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kendine özgü grafik tasarım biçemine sahip olur.
ÖÇ02 Grafik tasarım, sanat ve bilim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri izleyerek, proje ve etkinlikler geliştirir.
ÖÇ03 Alanına özgü çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir. Alanıyla ilgili çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
ÖÇ04 Görsel iletişim alanında yeni, özgün, etkili çözümler ve uygulamalar üretir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma; ders akışı hakkında bilgilendirme Dönem akışına uygun -eski- projelerin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Grafik tasarım ile ilişkilendirilerek sorular hazırlanması. Sunum, ilgili kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 3.Alan ile ilgili belirlenen sorular üzerine makale denemeleri 3.İlgili makalelerin araştırılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme, Beyin Fırtınası
4 4.Sorulara paralel proje geliştirme; görsel çözümleme 4.Benzer proje sunumu Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
5 5.Alan ile ilgili belirlenen sorular üzerine makale denemeleri 5.İlgili makalelerin araştırılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 6.Proje eskizlerinin sunumu 6.İlgili proje görsellerinin taranması. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası
7 7.Belirlenen tasarım projesi süreç değerlendirmesi 7.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım
8 Ara Sınavlar - Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 9.Alan ile ilgili belirlenen sorular üzerine makale denemeleri 9.İlgili makalelerin araştırılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 10.Tasarım projesi süreç değerlendirmesi. 10.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası, Tartışma
11 11.Tasarım projesi süreç değerlendirmesi. 11.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası
12 12.Alan ile ilgili belirlenen sorular üzerine makale denemeleri 12.İlgili makalelerin araştırılması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
13 13.Tasarım projesi süreç değerlendirmesi. 13.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası
14 14.Tasarım projesi süreç değerlendirmesi. 14.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası
15 15.Proje ve makalenin sonuçlandırılması ve değerlendirilmesi 15.Makalelerin önceden okunması ve değerlendirmesinin ve ilgili proje görsellerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları - Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları - Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Ödev, Performans Değerlendirmesi