Genel Bilgi
Kod | RES709 |
Ad | Grafik I |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ |
Dersin Amacı
Grafik tasarım alanına dair sorular geliştirmek; ulusal ve uluslararası grafik tasarım etkinliklerine yönelik tasarım disiplinleriyle oluşturulmuş projelerde yer almalarını sağlamak. Dijital ve basılı medyalarda araştırma yapmaya yöneltmek. Tasarım sürecinde ürüne ulaşma yollarını araştırmak. Süreçleri algılayıp özgün bir grafik ürün oluşturmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Tasarım sorunlarını araştıran, ortaya koyan ve tasarım önerileriyle çözüm sunan ve sunduğu çözüm sonuçlarına yazdığı araştırma makalesi ve bildirisiyle kamuoyuna sunan profesyonel ve akademik ortamda çalışabilecek tasarımcılar yaratmak.
Dersin Ön Koşulu
Ders ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
1. Guitton, P. (2008). Logos. Index Book. (ISBN-10: 8496309851). 2. Leppert, R. (2009). Sanatta Anlamın Görüntüsü İmgelerin Toplumsal İşlevi. Ayrıntı Yayınları: İstanbul. 3. Özgen, E. (2006). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri. Mavi Ağaç Yayınları: İstanbul. 4. Steven, H. & Ilic, M. (2008). Icons of Graphic Design. Thames & Hudson 5. Broos, K. & Hefting, P. (1997). Dutch Graphic Design: A Century. The MIT Press: Cambridge. 6. Pedersen, M. (2008. ) Graphis Posters .
Notlar
Grafik tasarım alanına dair kuramsal makale ve tartışmaların, haberlerin, üretim görsellerinin bulunduğu türkçe ve yabancı online kaynakçalar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kendine özgü grafik tasarım biçemine sahip olur. |
ÖÇ02 | Grafik tasarım, sanat ve bilim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri izleyerek, proje ve etkinlikler geliştirir. |
ÖÇ03 | Alanına özgü çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir. Alanıyla ilgili çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
ÖÇ04 | Görsel iletişim alanında yeni, özgün, etkili çözümler ve uygulamalar üretir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma; ders akışı hakkında bilgilendirme | Dönem akışına uygun -eski- projelerin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Grafik tasarım ile ilişkilendirilerek sorular hazırlanması. | Sunum, ilgili kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | 3.Alan ile ilgili belirlenen sorular üzerine makale denemeleri | 3.İlgili makalelerin araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
4 | 4.Sorulara paralel proje geliştirme; görsel çözümleme | 4.Benzer proje sunumu | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
5 | 5.Alan ile ilgili belirlenen sorular üzerine makale denemeleri | 5.İlgili makalelerin araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | 6.Proje eskizlerinin sunumu | 6.İlgili proje görsellerinin taranması. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası |
7 | 7.Belirlenen tasarım projesi süreç değerlendirmesi | 7.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | 9.Alan ile ilgili belirlenen sorular üzerine makale denemeleri | 9.İlgili makalelerin araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | 10.Tasarım projesi süreç değerlendirmesi. | 10.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası, Tartışma |
11 | 11.Tasarım projesi süreç değerlendirmesi. | 11.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası |
12 | 12.Alan ile ilgili belirlenen sorular üzerine makale denemeleri | 12.İlgili makalelerin araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
13 | 13.Tasarım projesi süreç değerlendirmesi. | 13.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası |
14 | 14.Tasarım projesi süreç değerlendirmesi. | 14.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası |
15 | 15.Proje ve makalenin sonuçlandırılması ve değerlendirilmesi | 15.Makalelerin önceden okunması ve değerlendirmesinin ve ilgili proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev, Performans Değerlendirmesi |