RES815 Activities Focused on Contemporary Art in Art Education I

6 ECTS - 3-0 Duration (T+A)- . Semester- 3 National Credit

Information

Code RES815
Name Activities Focused on Contemporary Art in Art Education I
Semester . Semester
Duration (T+A) 3-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 6 ECTS
National Credit 3 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Doktora Dersi
Type Normal
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR


Course Goal

It aims to address contemporary art movements and movements from the second half of the twentieth century to pre-tertiary and tertiary education and to make applications based on these movements and movements.

Course Content

The course includes the development of activities for arts education courses in pre-tertiary schools by addressing the developments in art from the beginning of the 20th century to the current and movement-centered.

Course Precondition

There are no prerequisites for the course.

Resources

1940'tan Günümüze Sanat. Jonathan Fineberg Sanat Kültür Yaratıcılık Görsel Sanatlar ve Kültür Eğitimi Öğretimi. Olcay Tekin Kırışoğlu

Notes

There are no other resources for the course.


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Knows visual arts course program.
LO02 Have knowledge of contemporary art movements.
LO03 Have the knowledge of the artistic development characteristics of different age groups.
LO04 Develops skills for the use of contemporary art movements in the art education process.


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Develops current knowledge in the field of arts and arts education at the level of expertise. 3
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Establishes relationships between art education and different disciplines. 3
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Conducts advanced research that will produce new knowledge in the field of art.
PLO04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal It uses a scientific method to design original research in the field of art.
PLO05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Makes critical analysis, synthesis and evaluation of new and complex ideas.
PLO06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Contributes to the field with original studies that can be published in the field of art. 1
PLO07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal It expands the boundaries of knowledge in the field by publishing scientific articles on the problems of art.
PLO08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Leads in original and interdisciplinary studies in the field of art.
PLO09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Can design, conduct and evaluate an independent study. 3
PLO10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Thinks creatively and critically; develops new ideas and methods related to the field. 2
PLO11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Can be a guide in art education and teaching activities. 2
PLO12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Continues its research processes on an ethical basis. 2
PLO13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Develops effective teaching strategies to help students gain knowledge and skills related to art education. 2
PLO14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Integrate contemporary technologies into the curriculum. 3
PLO15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Defends her/his original views on art and arts education in an expert community. 2
PLO16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uses a foreign language at a level to support their research. 2
PLO17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği It becomes a part of national and international working processes.
PLO18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Contributes to technological, social and cultural advances in an academic and professional context
PLO19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Develops policies, strategies and practices for solving the problems encountered in the field of art. 3
PLO20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Produces solutions for social, scientific and ethical issues related to art education. 2


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 History of contemporary art Reading lesson texts Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
2 Contexts of contemporary art Reading lesson texts Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
3 Forms of contemporary art Reading lesson texts Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
4 Painting, mixed media and sculpture Reading lesson texts Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Photograph, film, video and digital media Reading lesson texts Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Performance Reading lesson texts Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Installation Reading lesson texts Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Mid-Term Exam Reading lesson texts Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Land Art and Environmental Art Reading lesson texts Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
10 Primary school visual arts curriculum Reading lesson texts Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
11 Contemporary art-oriented activities in primary school visual arts class Reading lesson texts Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
12 Contemporary art-oriented event planning for primary school visual arts class Reading lesson texts Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
13 Contemporary art-oriented activities in secondary school visual arts class Reading lesson texts Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
14 Contemporary art-oriented event planning for secondary school visual arts class Reading lesson texts Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
15 General evaluation Reading lesson texts Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
16 Term Exams Reading lesson texts Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
17 Term Exams Reading lesson texts Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 3 42
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 5 70
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 4 8 32
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 3 3
Final Exam 1 3 3
Total Workload (Hour) 150
Total Workload / 25 (h) 6,00
ECTS 6 ECTS