Information
Code | BT530 |
Name | Food Safety and Biotechnological Methods Used in Food Safety |
Term | 2022-2023 Academic Year |
Semester | . Semester |
Duration (T+A) | 3-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 6 ECTS |
National Credit | 3 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Yüksek Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Prof. Dr. ZERRİN ERGİNKAYA |
Course Goal / Objective
To give information about food safety systems, diagnosis and identification of pathogens and biotechnological methods for hygiene and sanitation control in food enterprises
Course Content
PCR, Post-PCR Imaging Methods and PCR General information about the types and application areas in food microbiology, immunological tests and their use in food safety.
Course Precondition
none
Resources
Maurer, J. (Ed.). (2006). PCR methods in foods. Springer Science and Business Media.
Notes
handouts and slides
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Definition of food safety and food safety systems |
LO02 | Foodborne pathogen and spoilage microorganisms |
LO03 | Description of microorganisms by PCR technique and PCR technique |
LO04 | Identification of microorganisms by immunological methods |
LO05 | stuents learn other molecular methods |
LO06 | Methods of analysis of Staphylococcus aureus |
LO07 | Clostridium botulinum and methods of analysis |
LO08 | Bacillus cereus and analysis methods |
LO09 | Escherichia coli and methods of analysis |
LO10 | Listeria, Campylobacter spp. and analysis methods |
LO11 | Microorganism toxins and analysis methods |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Based on the undergraduate level qualifications, develops and deepens the knowledge in the same or different field at the level of expertise and analyzes and interprets them using statistical methods. | |
PLO02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | To identifiy the interdisciplinary interaction of the field and to solve use of the methods. | |
PLO03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Interpret the knowledge gained in the field by integrating the information from different disciplines and creates new information | |
PLO04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Develops new strategic approaches for solving complex problems that are encountered in applications related to the field. | |
PLO05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | To teach the social, scientific, cultural and ethical values during the collection, interpretation, implementation and announcement of the data related to the field. | 4 |
PLO06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | To solve the problems encountered in the field and cominicate by using research methods. | |
PLO07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | To gain the ability to develop and deepen the knowledge in the field of biotechnology | 3 |
PLO08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Establishes functional interaction by using strategic decision-making processes in solving the problems encountered in the field. | |
PLO09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Knows the ethical rules to be considered while obtaining biotechnological products. | |
PLO10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | He / she defends his / her original opinions in discussing the subjects in his / her field and establishes an effective communication showing his / her competence in the field. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Definition of food safety and food safety systems | reviewing references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Foodborne pathogen and spoilage microorganisms | reviewing references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Description of microorganisms by PCR technique and PCR technique | reviewing references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
4 | PCR technique | reviewing references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması |
5 | Identification of microorganisms by immunological methods | reviewing references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması |
6 | immunological methods | reviewing references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması |
7 | Other molecular methods | reviewing references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması |
8 | Mid-Term Exam | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Methods of analysis of Staphylococcus aureus | reviewing references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
10 | Clostridium botulinum and methods of analysis | reviewing references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması |
11 | Bacillus cereus and analysis methods | reviewing references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması |
12 | Escherichia coli and methods of analysis | reviewing references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması |
13 | Listeria, Campylobacter spp. and analysis methods | reviewing references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması |
14 | Microorganism toxins | reviewing references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması |
15 | analysis methods | reviewing references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması |
16 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 5 | 70 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 15 | 15 |
Final Exam | 1 | 30 | 30 |
Total Workload (Hour) | 157 | ||
Total Workload / 25 (h) | 6,28 | ||
ECTS | 6 ECTS |