Genel Bilgi
Kod | BT530 |
Ad | Gıda Güvenliği ve Gıda Güvenliğinde Kullanılan Biyoteknolojik Yöntemler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZERRİN ERGİNKAYA |
Dersin Amacı / Hedefi
Gıda güvenliği sistemleri nde, patojenlerin teşhis ve tanımlamalarında ve gıda işletmelerinde hijyen ve sanitasyon kontrolüne yönelik geliştirilen biyoteknolojik yöntemler hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriği
PCR, PCR Sonrası Görüntüleme Metodları ve PCR Çeşitleri hakkında genel bilgiler ve gıda mikrobiyolojisinde kullanım alanları, İmmünolojik Testler veGıda güvenliğinde kullanımları.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Maurer, J. (Ed.). (2006). PCR methods in foods. Springer Science and Business Media.
Notlar
ders notları ve slaytlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gıda güvenliği ve gıda güvenliği sistemlerinin tanımı |
ÖÇ02 | Gıda kaynaklı patojen ve bozulma etkeni mikroorganizmalar |
ÖÇ03 | PCR tekniği ve PCR tekniği ile mikroorganizmaların tanımlamaları |
ÖÇ04 | immünolojik yöntemlerle mikroorganizmaların tanımlamaları |
ÖÇ05 | öğrenciler diğer moleküler yöntemleri öğrenir |
ÖÇ06 | Staphylococcus aureus ve analiz Yöntemleri |
ÖÇ07 | Clostridium botulinum ve analiz yöntemleri |
ÖÇ08 | Bacillus cereus ve analiz yöntemleri |
ÖÇ09 | Escherichia coli ve analiz yöntemleri |
ÖÇ10 | Listeria, Campylobacter spp. ve analiz yöntemleri |
ÖÇ11 | Mikroorganizma toksinleri ve analiz yöntemleri |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gıda güvenliği ve gıda güvenliği sistemlerinin tanımı | kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Gıda kaynaklı patojen ve bozulma etkeni mikroorganizmalar | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | PCR tekniği ve PCR tekniği ile mikroorganizmaların tanımlamaları | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
4 | PCR tekniği | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması |
5 | immünolojik yöntemlerle mikroorganizmaların tanımlamaları | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması |
6 | immünolojik yöntemler | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması |
7 | Diğer moleküler yöntemler | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Staphylococcus aureus ve analiz Yöntemleri | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
10 | Clostridium botulinum ve analiz yöntemleri | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması |
11 | Bacillus cereus ve analiz yöntemleri | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması |
12 | Escherichia coli ve analiz yöntemleri | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması |
13 | Listeria, Campylobacter spp. ve analiz yöntemleri | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması |
14 | Mikroorganizma toksinleri | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması |
15 | analiz yöntemleri | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |