Information
| Unit | INSTITUTE OF MEDICAL SCIENCES |
| BIOPHYSICS (MEDICINE) (MASTER) (WITH THESIS) | |
| Code | BFZ508 |
| Name | Sensory Biophysics |
| Term | 2022-2023 Academic Year |
| Term | Spring |
| Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
| ECTS | 4 ECTS |
| National Credit | 2 National Credit |
| Teaching Language | Türkçe |
| Level | Yüksek Lisans Dersi |
| Type | Normal |
| Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
| Catalog Information Coordinator | Prof. Dr. MUSTAFA EMRE |
| Course Instructor |
The current term course schedule has not been prepared yet.
|
Course Goal / Objective
Understanding of the biophysical principles and works of hearing
Course Content
Hearing theories, hearing tests and hearing defects.
Course Precondition
Resources
Notes
Course Learning Outcomes
| Order | Course Learning Outcomes |
|---|---|
| LO01 | İşitme Biyofiziğine giriş |
| LO02 | Ses dalgaları |
| LO03 | Sesin fiziksel özellikleri |
| LO04 | Sesin değişik ortamlarda yayılma hızları |
| LO05 | Ses dalgaları ile ilgili temel kavramlar |
| LO06 | Enine ve boyuna dalgalar |
| LO07 | Sesin duyusal özellikleri |
| LO08 | Duran dalgalar |
| LO09 | Rezonans kavramı |
| LO10 | Empedans kavramı |
| LO11 | Ses şiddet düzeyi ve şiddet ayırımı. |
| LO12 | Ses düzeyi ile ilgili özellikler |
| LO13 | Kulak ve işitme |
| LO14 | Bekesy dalgaları ve ses dalgalarının kulakta işlenilmesi |
| LO15 | Tüy hücre hareketi, İç kulakta çevirim ve iç kulak potansiyelleri |
Relation with Program Learning Outcome
| Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
|---|---|---|---|
| PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Learns basic information about the field | |
| PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sets up and works experimental setups in the laboratory | |
| PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Prepares a project proposal on its own | |
| PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Plans an experimental study | |
| PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Reports the research result | |
| PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Interpret the research findings | |
| PLO07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Has the analytical thinking mechanism related to the field, Reaches reliable information. Creates and writes a research project, works and researches based on ethical values. | |
| PLO08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | She/he systematically transfers the theoretical knowledge she has researched to the audience. | |
| PLO09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Have a scientific thinking systematic in relation to their profession. |
Week Plan
| Week | Topic | Preparation | Methods |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
||
| 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
||
| 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
||
| 4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
||
| 5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
||
| 6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
||
| 7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
||
| 8 | Mid-Term Exam | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
|
| 9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
||
| 10 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
||
| 11 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
||
| 12 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
||
| 13 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
||
| 14 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
||
| 15 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
||
| 16 | Term Exams | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
|
| 17 | Term Exams | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
Student Workload - ECTS
| Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
|---|---|---|---|
| Course Related Works | |||
| Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 2 | 28 |
| Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 2 | 28 |
| Assesment Related Works | |||
| Homeworks, Projects, Others | 1 | 0 | 0 |
| Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 8 | 8 |
| Final Exam | 1 | 24 | 24 |
| Total Workload (Hour) | 88 | ||
| Total Workload / 25 (h) | 3,52 | ||
| ECTS | 4 ECTS | ||