Information
Code | BFZ508 |
Name | Sensory Biophysics |
Term | 2022-2023 Academic Year |
Term | Spring |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 4 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Yüksek Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Prof. Dr. MUSTAFA EMRE |
Course Instructor |
1 |
Course Goal / Objective
Understanding of the biophysical principles and works of hearing
Course Content
Hearing theories, hearing tests and hearing defects.
Course Precondition
Resources
Notes
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | İşitme Biyofiziğine giriş |
LO02 | Ses dalgaları |
LO03 | Sesin fiziksel özellikleri |
LO04 | Sesin değişik ortamlarda yayılma hızları |
LO05 | Ses dalgaları ile ilgili temel kavramlar |
LO06 | Enine ve boyuna dalgalar |
LO07 | Sesin duyusal özellikleri |
LO08 | Duran dalgalar |
LO09 | Rezonans kavramı |
LO10 | Empedans kavramı |
LO11 | Ses şiddet düzeyi ve şiddet ayırımı. |
LO12 | Ses düzeyi ile ilgili özellikler |
LO13 | Kulak ve işitme |
LO14 | Bekesy dalgaları ve ses dalgalarının kulakta işlenilmesi |
LO15 | Tüy hücre hareketi, İç kulakta çevirim ve iç kulak potansiyelleri |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Learns basic information about the field | |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sets up and works experimental setups in the laboratory | |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Prepares a project proposal on its own | |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Plans an experimental study | |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Reports the research result | |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Interpret the research findings | |
PLO07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Has the analytical thinking mechanism related to the field, Reaches reliable information. Creates and writes a research project, works and researches based on ethical values. | |
PLO08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | She/he systematically transfers the theoretical knowledge she has researched to the audience. | |
PLO09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Have a scientific thinking systematic in relation to their profession. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
||
2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
||
3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
||
4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
||
5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
||
6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
||
7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
||
8 | Mid-Term Exam | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
|
9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
||
10 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
||
11 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
||
12 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
||
13 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
||
14 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
||
15 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
||
16 | Term Exams | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
|
17 | Term Exams | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 2 | 28 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 2 | 28 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 1 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 8 | 8 |
Final Exam | 1 | 24 | 24 |
Total Workload (Hour) | 88 | ||
Total Workload / 25 (h) | 3,52 | ||
ECTS | 4 ECTS |