BFZ508 Sensory Biophysics

4 ECTS - 2-0 Duration (T+A)- . Semester- 2 National Credit

Information

Code BFZ508
Name Sensory Biophysics
Semester . Semester
Duration (T+A) 2-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 4 ECTS
National Credit 2 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Yüksek Lisans Dersi
Type Normal
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator Prof. Dr. MUSTAFA EMRE


Course Goal

Understanding of the biophysical principles and works of hearing

Course Content

Hearing theories, hearing tests and hearing defects.

Course Precondition

Resources

Notes



Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 İşitme Biyofiziğine giriş
LO02 Ses dalgaları
LO03 Sesin fiziksel özellikleri
LO04 Sesin değişik ortamlarda yayılma hızları
LO05 Ses dalgaları ile ilgili temel kavramlar
LO06 Enine ve boyuna dalgalar
LO07 Sesin duyusal özellikleri
LO08 Duran dalgalar
LO09 Rezonans kavramı
LO10 Empedans kavramı
LO11 Ses şiddet düzeyi ve şiddet ayırımı.
LO12 Ses düzeyi ile ilgili özellikler
LO13 Kulak ve işitme
LO14 Bekesy dalgaları ve ses dalgalarının kulakta işlenilmesi
LO15 Tüy hücre hareketi, İç kulakta çevirim ve iç kulak potansiyelleri


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Learns basic information about the field
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sets up and works experimental setups in the laboratory
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Prepares a project proposal on its own
PLO04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Plans an experimental study
PLO05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Reports the research result
PLO06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Interpret the research findings
PLO07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Has the analytical thinking mechanism related to the field, Reaches reliable information. Creates and writes a research project, works and researches based on ethical values.
PLO08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği She/he systematically transfers the theoretical knowledge she has researched to the audience.
PLO09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Have a scientific thinking systematic in relation to their profession.


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Mid-Term Exam Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
9 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
12 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
15 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Term Exams Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Term Exams Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 2 28
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 2 28
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 1 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 8 8
Final Exam 1 24 24
Total Workload (Hour) 88
Total Workload / 25 (h) 3,52
ECTS 4 ECTS