Genel Bilgi
| Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| BİYOFİZİK (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | BFZ508 |
| Ad | Duyu Biyofiziği |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA EMRE |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
İşitmenin biyofizik ilkeleri ve işlergelerinin kavranılaması
Dersin İçeriği
İşitme kuramları, işitme testleri ve işitme defektleri.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | İşitme Biyofiziğine giriş |
| ÖÇ02 | Ses dalgaları |
| ÖÇ03 | Sesin fiziksel özellikleri |
| ÖÇ04 | Sesin değişik ortamlarda yayılma hızları |
| ÖÇ05 | Ses dalgaları ile ilgili temel kavramlar |
| ÖÇ06 | Enine ve boyuna dalgalar |
| ÖÇ07 | Sesin duyusal özellikleri |
| ÖÇ08 | Duran dalgalar |
| ÖÇ09 | Rezonans kavramı |
| ÖÇ10 | Empedans kavramı |
| ÖÇ11 | Ses şiddet düzeyi ve şiddet ayırımı. |
| ÖÇ12 | Ses düzeyi ile ilgili özellikler |
| ÖÇ13 | Kulak ve işitme |
| ÖÇ14 | Bekesy dalgaları ve ses dalgalarının kulakta işlenilmesi |
| ÖÇ15 | Tüy hücre hareketi, İç kulakta çevirim ve iç kulak potansiyelleri |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenir | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenekleri kurar ve çalışır | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlar | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlar | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunu rapor haline getirir | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlar | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur, Güvenilir bilgiye ulaşabilir. Araştırma projesi oluşturabilir ve yazabilir, Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırır. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır, Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
||
| 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
||
| 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
||
| 4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
||
| 5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
||
| 6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
||
| 7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
||
| 8 | Ara Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
|
| 9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
||
| 10 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
||
| 11 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
||
| 12 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
||
| 13 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
||
| 14 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
||
| 15 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
||
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||