Information
Code | BP116 |
Name | Seedling Growing |
Term | 2023-2024 Academic Year |
Semester | 2. Semester |
Duration (T+A) | 2-2 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 5 ECTS |
National Credit | 3 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Ön Lisans Dersi |
Type | Uygulamalı Ders |
Label | C Compulsory |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Öğr. Gör.Dr. CANSU DÖLEK |
Course Instructor |
Öğr. Gör.Dr. CANSU DÖLEK
(A Group)
(Ins. in Charge)
|
Course Goal / Objective
Sebze fidelerini tanıtarak, Türkiyede ve dünyada fideciliğin önemi, gelişimi ve son durumu hakkında bilgi vermek, sebze fidesi üretimindeki temel kavramları öğretmek amaçlanmaktadır.
Course Content
Learning the concept of seedlings and information about the basic concepts of seedling cultivation are given. It is possible to grow seedlings of different types of vegetables.
Course Precondition
None
Resources
Vegetable Cultivation. Prof. Dr. Atilla Günay
Notes
Personal lecture notes
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Understands the purpose and importance of seedling cultivation |
LO02 | Discusses plant production techniques, applies seed sowing and seedling planting |
LO03 | Discusses processes such as seed and seedling production techniques, marketing and harvesting. |
LO04 | It defines the legal regulations on seed registration, certified seedling and sapling production. |
LO05 | Finds solutions to the problems encountered with seeds and seedlings |
LO06 | Defines the importance of certified production |
LO07 | Recognizes newly developed seed varieties |
LO08 | Follows newly developed production methods |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Explains the theoretical and basic knowledge required for agricultural production. | 5 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Discusses processes such as seed formation, production techniques, marketing and harvesting of different plant species. | 5 |
PLO03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | It gives examples about the ecological demands of different field and vegetable crops and their cultivation methods and breeding methods. | 3 |
PLO04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Performs agricultural production and obtaining seeds, quality analyzes related to them. | 4 |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Develops the ability to apply breeding methods in different plants. | |
PLO06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analyzes and interprets the data obtained | |
PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Recognizes diseases and pests in plants and seeds and describes their control. | |
PLO08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Determines the necessary methods and techniques by using the theoretical and applied knowledge gained. | |
PLO09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Coordinates plans and projects related to her field, takes responsibility individually and as a team | |
PLO10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Explains the knowledge and skills acquired in the field | |
PLO11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Inquiry and have the competence to researchers | |
PLO12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Learn to think analytically | |
PLO13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Knowing the written and verbal communication rules and communicating effectively | |
PLO14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Basic level have the ability to use English | |
PLO15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Becomes competent to access information using computer and internet technologies | |
PLO16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | To have legal control over certified seed seed production | 3 |
PLO17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Develops adequate awareness of environmental protection, occupational safety and health. | |
PLO18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Having the ability to plan, project, implement and manage the seed production areas in consideration of technical, technological and economical aspects |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Definition of seedling, its importance | Vegetable Cultivation. Prof. Dr. Atilla Günay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dilution methods used in vegetables | Vegetable Cultivation. Prof. Dr. Atilla Günay | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | The past of the nursery school in Turkey and the present situation | Vegetable Cultivation. Prof. Dr. Atilla Günay | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Introduction of seedling production plant | Vegetable Cultivation. Prof. Dr. Atilla Günay | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
5 | Ecological factors for seedling production | Vegetable Cultivation. Prof. Dr. Atilla Günay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Seedling growing media | Vegetable Cultivation. Prof. Dr. Atilla Günay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Annual maintenance operations | Vegetable Cultivation. Prof. Dr. Atilla Günay | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Mid-Term Exam | written examination | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Student presentations (Group 1) | Student presentations | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Visual presentation of seedlings of different vegetable species | Vegetable Cultivation. Prof. Dr. Atilla Günay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Seedling disease and pests | Vegetable Cultivation. Prof. Dr. Atilla Günay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Nutritional deficiencies in the fidelity | Vegetable Cultivation. Prof. Dr. Atilla Günay | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Group 2 Student presentation | Student presentations | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Vaccination methods used in vegetables | Vegetable Cultivation. Prof. Dr. Atilla Günay | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Exam preparation | Vegetable Cultivation. Prof. Dr. Atilla Günay | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
16 | Term Exams | written examination | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Term Exams | written examination | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 4 | 56 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 3 | 42 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 1 | 3 | 3 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 8 | 8 |
Final Exam | 1 | 16 | 16 |
Total Workload (Hour) | 125 | ||
Total Workload / 25 (h) | 5,00 | ||
ECTS | 5 ECTS |