Genel Bilgi
Kod | BP116 |
Ad | Fide Yetiştiriciliği |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. CANSU DÖLEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. CANSU DÖLEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sebze fidelerini tanıtarak, Türkiyede ve dünyada fideciliğin önemi, gelişimi ve son durumu hakkında bilgi vermek, sebze fidesi üretimindeki temel kavramları öğretmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Fide kavramını öğrenmek, fide yetiştiriciliğinin temel kavramları hakkında bilgiler verilmektedir. Farklı sebze türlerinin fidelerini yetiştirebilme olanağı sağlanır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Sebze Yetiştiriciliği. Prof. Dr. Atilla Günay
Notlar
Kişisel ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fide yetiştiriciliğinin amacı ve önemini kavrar |
ÖÇ02 | Bitkisel üretim tekniklerini tartışır, tohum ekim ve fide dikimini uygular |
ÖÇ03 | Tohum ve fide üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında tartışır |
ÖÇ04 | Tohum tescili, sertifikalı tohum fide ve fidan üretimi hakkında yasal düzenlemeleri tanımlar |
ÖÇ05 | Tohum ve fide ile ilgili karşılaşılan sorunlara çözüm bulur |
ÖÇ06 | Sertifikalı üretimin önemini tanımlar |
ÖÇ07 | Yeni geliştirilen tohum çeşitlerini tanır |
ÖÇ08 | Yeni geliştirilen üretim metotlarını takip eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretim için gerekli kuramsal ve temel bilgiyi açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitki türlerine ait tohum oluşumu, üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında tartışır | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı tarla ve sebze bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme yöntemleri ve ıslah yöntemleri hakkında örnekler verir. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal üretim yapabilme ve tohum elde etme, bunlarla ilgili kalite analizleri uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitkilerde ıslah yöntemlerini uygulayabilme becerisi geliştirir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elde ettiği verilerin analizini yapar ve yorumlar | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki ve tohumlardaki hastalık ve zararlıları tanır ve mücadelesini tarif eder. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak gerekli yöntem ve teknikleri belirler | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili plan ve projeleri koordine eder, bireysel yada ekip olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri açıklar | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcıdır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Analitik düşünmeyi öğrenir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilme ve etkin iletişim kurar | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel düzeyde ingilizce kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak bilgiye ulaşma yetkinliğinde olur | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tohum tescili, sertifikalı tohumluk üretimi hakkında yasal düzenlemelere hakim olma | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre koruma, iş güvenliği ve sağlığı konularında yeterli bilincini geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik, teknolojik ve ekonomik yönlerini dikkate alınarak tohum üretim alanlarında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek ve yönetebilecek yetkinlikte olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fidenin tanımı, önemi | Sebze Yetiştiriciliği. Prof. Dr. Atilla Günay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sebzelerde kullanılan seyreltme metodları | Sebze Yetiştiriciliği. Prof. Dr. Atilla Günay | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Türkiye de fideciliğin geçmişi ve günümüzdeki durumu | Sebze Yetiştiriciliği. Prof. Dr. Atilla Günay | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Fide üretim tesisinin tanıtımı | Sebze Yetiştiriciliği. Prof. Dr. Atilla Günay | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
5 | Fide üretimi için gerekli ekolojik faktörler | Sebze Yetiştiriciliği. Prof. Dr. Atilla Günay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Fide yetiştirme ortamları | Sebze Yetiştiriciliği. Prof. Dr. Atilla Günay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Yıllık bakım işlemleri | Sebze Yetiştiriciliği. Prof. Dr. Atilla Günay | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Öğrenci sunumları (1. Grup) | Öğrenci sunumları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Farklı sebze türlerin fidelerinin görsel olarak tanıtımı | Sebze Yetiştiriciliği. Prof. Dr. Atilla Günay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Fide hastalık ve zararlıları | Sebze Yetiştiriciliği. Prof. Dr. Atilla Günay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Fidelerde meydana gelen besin noksanlıkları | Sebze Yetiştiriciliği. Prof. Dr. Atilla Günay | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | 2. Grup Öğrenci sunumu | Öğrenci sunumları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Sebzelerde kullanılan aşılama metodları | Sebze Yetiştiriciliği. Prof. Dr. Atilla Günay | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Sınav hazırlığı | Sebze Yetiştiriciliği. Prof. Dr. Atilla Günay | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |