SD0436 MEDIA AND GENDER

3 ECTS - 2-0 Duration (T+A)- 0. Semester- 2 National Credit

Information

Code SD0436
Name MEDIA AND GENDER
Duration (T+A) 2-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 3 ECTS
National Credit 2 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Lisans Dersi
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator Prof. Dr. NÜKET ELPEZE ERGEÇ


Course Goal

this course's aims are gender and equality

Course Content

This course about media, gender and women

Course Precondition

Resources

Elpeze Ergeç, N., Zateri, İ. (2020), “Toplumsal Cinsiyet Ve Sosyal Ağlarin Şiddeti Çoğaltan Etkisi” Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt 29, sayı 1, s.102-117

Notes

Bourdieu, P. (2015). Eril Tahakküm. 2.bsk Çev. B. Yıldız, Ankara, Turkey: Bağlam yay.


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 At the end of this course, students realize the place where women are positioned culturally, socially and economically
LO02 Be conscious about the ways in which roles about women are learned in the social structure
LO03 Establishes a relationship between women's place in society and ideological thinking
LO04 Women's awareness of media presentation strategies increases
LO05 Evaluate female representations in various media channels and media contents


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Introduction of the course, objectives and expectations of the course reading Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Women in society in the historical process Ahmed, S. (2009). Bu Öteki ve Başka Ötekiler. Cogito, 58, 173-192. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
3 The place of women in the cultural structure in the 2000s Acar Feride (1990) Türkiyede İslamcı Hareket ve Kadın-Kadın dergileri ve Bir Grup Üniversite Öğrencisi Üzerinde Bir İnceleme. Şirin Tekeli (Der.) Kadın Bakış Açısından 1980'ler Türkiye'sinde Kadınlar, (s. 69-87) içinde. İstanbul: İletişim yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 The sexist in advertising Bal, S . (2014). Reklamların Eskimeyen Yüzü Muhteşem Annelik Anneler Günü Reklamları Örneği . Ankara Üniversitesi İlef Dergisi , 1 (2) , 59-85 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 About sexist matters Günay, G.,Bener, Ö. (2011). Kadınların toplumsal cinsiyet rolleri çerçevesinde aile içi yaşamı algılama biçimleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 153(153). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 sexist on work sharing reading Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Male and gender reading Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Mid-Term Exam Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
9 Cinema and gender Kırel S (2010) Ertem Eğilmezin Namuslu Filminden Hareketle Seksenlerin Toplumsal Alanında ve Popüler Sinemasında Egemen Değerlerini ve Sinemadaki Temsillerini Sorgulamak Kurgu Online International Journal of Communication Studies 2 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 women in politic Sancar, S. (2009). Türkiyede Feminist Çalışmaların Siyaset Bilimine Etkisi. İ.Ü Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 40, Mart, 119-132. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 communication and gender Ünlü, D . (2019). Kişilerarası İletişim Sürecinde Toplumsal Cinsiyet Kimliği Kalıpyargılarının Belirlenmesi: İletişim Kaynağının Beden Dili Üzerinden Bir İnceleme . Erciyes İletişim Dergisi , 6 (1) , 243-262 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Violence and gender N. ELPEZE ERGEÇ. TEORİ VE DÜŞÜNCEDEŞİDDETKADINA ŞİDDET VEMEDYA. : literaturkacademia2020 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 news and sexist Liebet von Zoonen Medyaya Feminist Yaklaşımlar Medya Kültür Siyaset der S. İrvan, Ark, Ankara, 1997 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 students working1 reading and writing Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 students working2 reading. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 15 2 30
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 15 2 30
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 1 7 7
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 7 7
Final Exam 1 8 8
Total Workload (Hour) 82
Total Workload / 25 (h) 3,28
ECTS 3 ECTS