Information
Code | İTS1801 |
Name | Thesis Course |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Term | Fall and Spring |
Duration (T+A) | 0-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 24 ECTS |
National Credit | 0 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Doktora Dersi |
Type | Tez Çalışması |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | |
Course Instructor |
Prof. Dr. NURAN ÖZTÜRK
(A Group)
(Ins. in Charge)
Prof. Dr. FATİH YAHYA AYAZ (B Group) (Ins. in Charge) Doç. Dr. ALİ HATALMIŞ (C Group) (Ins. in Charge) Aygül DÜZENLİ (D Group) (Ins. in Charge) |
Course Goal / Objective
To administrate and guide the thesis process.
Course Content
Determining students interests; reviewing literature; planning research process; collecting, analyzing and commenting data; reporting the findings.
Course Precondition
To have taken compulsory and optional courses.
Resources
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Lisansüstü Tez Yazım Kuralları, Adana http://www.ankara.edu.tr/institutes/sosyal/tez_ onerisi_hazirlama_ yonergesi.html (13 Mayıs 2006). California Berkeley University Library (2009). APA Style Citations (American Psychological Association). Erişim: [http://www.lib.berkeley.edu/instruct/guides/apastyle.pdf]. EriGim Tarihi: 29 Ağustos 2009. Day, A. Robert. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Gülay Aşkar Altay (çev.), 8.Basım, Ankara: TÜBİTAK Yayınları, 2003. Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama. 8. Basım, Ankara: Alkm Yayınevi , 1995. Murray Rowenna Anı Yayıncılık, Tez nasıl yazılır? (Çeviren :Şakir Çınkır) Ankara,2016 Türkiye Bilimler Akademisi. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi, 2002. Üstdal, Muzaffer ve Kural Gülbahar. Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır, Nasıl Yazılır, İstanbul: Beta Basım Yayım, 1997
Notes
Türkiye Bilimler Akademisi. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi, 2002. Üstdal, Muzaffer ve Kural Gülbahar. Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır, Nasıl Yazılır, İstanbul: Beta Basım Yayım, 1997
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Compose potential thesis topics. |
LO02 | Determine the thesis subject. |
LO03 | Make literature review related to the study subject. |
LO04 | Collect data about the subject. |
LO05 | Organize the data for the purposes of research and analyzes . |
LO06 | Interpret, organize and present the findings. |
LO07 | Turns the research into a report. |
LO08 | Defend the research report. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Achieves the ability to follow contemporary domestic and foreign publications related to the field. | 5 |
PLO02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Can approach the problems related to the field with a critical mindset and perspective | 4 |
PLO03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gains the ability of re-interpreting and reproducing the knowledge which is learnt during the doctoral program. | 4 |
PLO04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gains the ability of forming the topic in academic studies and of composing it in a logical framework. | 4 |
PLO05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Acquires the ability to benefit from modern technological opportunities (printed, visual and audio, etc.) in obtaining and using scientific studies at the doctoral level. | 5 |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gains the ability of keeping scientific, cultural and ethic values in these academic studies and of internalizing them | 2 |
PLO07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Be open to interdisciplinary approaches by making use of theological sciences and other branches of science. | 5 |
PLO08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gains the ability to carry out a work that requires expertise in the field of Islamic history and arts independently and as a team member. | 4 |
PLO09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Understands that Islamic culture and civilization is a whole with science, history, art, music and literature. | 3 |
PLO10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | The sub-disciplines of the Department of Islamic History Arts have common knowledge and competencies in the fields of Islamic History, Turkish-Islamic Literature, Turkish-Islamic Arts and Turkish Religious Music. | 3 |
PLO11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uses the skills of working with an individual team in national and international projects related to her field. | |
PLO12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Learns the basic knowledge and approaches related to the sub-disciplines of the Department of Islamic History and Arts. | |
PLO13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | continues its scientific activities in accordance with ethical rules. | 5 |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | General information. | Activity (Web Search, Library Work, Trip, Observation, Interview etc.) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Determining the subject and discussion I | Activity (Web Search, Library Work, Trip, Observation, Interview etc.) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Determining the subject and discussion II | Presentation (Including Preparation Time) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Determining the subject and discussion III | Presentation (Including Preparation Time) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Research and discussion. I | Presentation (Including Preparation Time) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Research and discussion. II | Activity (Web Search, Library Work, Trip, Observation, Interview etc.) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Research and discussion. III | Activity (Web Search, Library Work, Trip, Observation, Interview etc.) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Research and discussion IV | Presentation (Including Preparation Time) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
9 | Research and discussion V | Presentation (Including Preparation Time) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Research and discussion VI | Presentation (Including Preparation Time) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Research and discussion VII | Presentation (Including Preparation Time) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
12 | Research and discussion VIII | Presentation (Including Preparation Time) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Research and discussion IX | Presentation (Including Preparation Time) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Research and discussion X | Presentation (Including Preparation Time) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Research and discussion XI | Presentation (Including Preparation Time) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Discussion of the topic I | Raporting | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Discussion of the topic II | Raporting | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 15 | 15 | 225 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 15 | 15 | 225 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 1 | 40 | 40 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 50 | 50 |
Final Exam | 1 | 50 | 50 |
Total Workload (Hour) | 590 | ||
Total Workload / 25 (h) | 23,60 | ||
ECTS | 24 ECTS |