Information
Unit | INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES |
ISLAMIC HISTORY AND ARTS (PhD) | |
Code | İTS1801 |
Name | Thesis Course |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Term | Fall and Spring |
Duration (T+A) | 0-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 24 ECTS |
National Credit | 0 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Doktora Dersi |
Type | Tez Çalışması |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | |
Course Instructor |
Prof. Dr. NURAN ÖZTÜRK
(Güz)
(A Group)
(Ins. in Charge)
Prof. Dr. FATİH YAHYA AYAZ (Güz) (B Group) (Ins. in Charge) Doç. Dr. ALİ HATALMIŞ (Güz) (C Group) (Ins. in Charge) Dr. Öğr. Üyesi Aygül DÜZENLİ (Güz) (D Group) (Ins. in Charge) Prof. Dr. NURAN ÖZTÜRK (Bahar) (A Group) (Ins. in Charge) Prof. Dr. FATİH YAHYA AYAZ (Bahar) (B Group) (Ins. in Charge) Doç. Dr. ALİ HATALMIŞ (Bahar) (C Group) (Ins. in Charge) Dr. Öğr. Üyesi Aygül DÜZENLİ (Bahar) (D Group) (Ins. in Charge) Dr. Öğr. Üyesi FATMA ÖZDEMİR (Bahar) (E Group) (Ins. in Charge) |
Course Goal / Objective
To administrate and guide the thesis process.
Course Content
Determining students interests; reviewing literature; planning research process; collecting, analyzing and commenting data; reporting the findings.
Course Precondition
To have taken compulsory and optional courses.
Resources
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Lisansüstü Tez Yazım Kuralları, Adana http://www.ankara.edu.tr/institutes/sosyal/tez_ onerisi_hazirlama_ yonergesi.html (13 Mayıs 2006). California Berkeley University Library (2009). APA Style Citations (American Psychological Association). Erişim: [http://www.lib.berkeley.edu/instruct/guides/apastyle.pdf]. EriGim Tarihi: 29 Ağustos 2009. Day, A. Robert. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Gülay Aşkar Altay (çev.), 8.Basım, Ankara: TÜBİTAK Yayınları, 2003. Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama. 8. Basım, Ankara: Alkm Yayınevi , 1995. Murray Rowenna Anı Yayıncılık, Tez nasıl yazılır? (Çeviren :Şakir Çınkır) Ankara,2016 Türkiye Bilimler Akademisi. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi, 2002. Üstdal, Muzaffer ve Kural Gülbahar. Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır, Nasıl Yazılır, İstanbul: Beta Basım Yayım, 1997
Notes
Türkiye Bilimler Akademisi. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi, 2002. Üstdal, Muzaffer ve Kural Gülbahar. Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır, Nasıl Yazılır, İstanbul: Beta Basım Yayım, 1997
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Compose potential thesis topics. |
LO02 | Determine the thesis subject. |
LO03 | Make literature review related to the study subject. |
LO04 | Collect data about the subject. |
LO05 | Organize the data for the purposes of research and analyzes . |
LO06 | Interpret, organize and present the findings. |
LO07 | Turns the research into a report. |
LO08 | Defend the research report. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Develops and deepens his/her knowledge in a different field at the level of expertise based on undergraduate level qualifications in the field of Islamic History and Arts. | 4 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Understands the interdisciplinary interaction related to the field of Islamic History and Arts and conducts joint studies with different disciplines. | 4 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uses the resources in the related field effectively based on the undergraduate level qualifications gained in the field of Islamic History and Arts. | 4 |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uses research methods and techniques applied in the fields of Islamic History and Arts. | 4 |
PLO05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uses the theoretical and practical knowledge at the level of expertise in the field of Islamic History and Arts. | 3 |
PLO06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Through the knowledge acquired in the field of Islamic History and Arts, it creates new information by integrating information in different disciplinary fields. | |
PLO07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | To be able to solve problems specific to the field of Islamic History and Arts with the most appropriate research methods and techniques. | |
PLO08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | To be able to use the specialized knowledge acquired in the field of Islamic History and Arts in order to raise the level of education, culture and art of the society. | 4 |
PLO09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | To be able to independently carry out a study that requires specialization in the field of Islamic History and Arts. | |
PLO10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Develops new approaches to solve complex and unpredictable problems encountered in applications related to the field of Islamic History and Arts. | |
PLO11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | To be able to work independently as an individual in studies carried out in the fields of education, culture and arts and / or to produce solutions by taking responsibility in team work. | |
PLO12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | To be able to lead in environments that require solving problems related to the field of Islamic History and Arts; to be able to organize personal, institutional and team work at the level of expertise. | |
PLO13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | To be able to evaluate the theoretical and practical knowledge and skills acquired in the field of Islamic History and Arts with a critical approach. | 5 |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | General information. | Activity (Web Search, Library Work, Trip, Observation, Interview etc.) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Determining the subject and discussion I | Activity (Web Search, Library Work, Trip, Observation, Interview etc.) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Determining the subject and discussion II | Presentation (Including Preparation Time) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Determining the subject and discussion III | Presentation (Including Preparation Time) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Research and discussion. I | Presentation (Including Preparation Time) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Research and discussion. II | Activity (Web Search, Library Work, Trip, Observation, Interview etc.) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Research and discussion. III | Activity (Web Search, Library Work, Trip, Observation, Interview etc.) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Research and discussion IV | Presentation (Including Preparation Time) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
9 | Research and discussion V | Presentation (Including Preparation Time) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Research and discussion VI | Presentation (Including Preparation Time) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Research and discussion VII | Presentation (Including Preparation Time) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
12 | Research and discussion VIII | Presentation (Including Preparation Time) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Research and discussion IX | Presentation (Including Preparation Time) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Research and discussion X | Presentation (Including Preparation Time) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Research and discussion XI | Presentation (Including Preparation Time) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Discussion of the topic I | Raporting | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Discussion of the topic II | Raporting | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 15 | 15 | 225 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 15 | 15 | 225 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 1 | 40 | 40 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 50 | 50 |
Final Exam | 1 | 50 | 50 |
Total Workload (Hour) | 590 | ||
Total Workload / 25 (h) | 23,60 | ||
ECTS | 24 ECTS |