Genel Bilgi
Kod | İTS1801 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Aygül DÜZENLİ |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir.
Dersin İçeriği
Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirler, bununla ilgili alanyazın taraması yapar, araştırma sürecini planlar, veri toplar, analiz eder, yorumlar, sonuçlar çıkarır, bulguları düzenler ve rapor haline getirir.
Dersin Ön Koşulu
Zorunlu ve seçmeli dersleri almış olmak.
Kaynaklar
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Lisansüstü Tez Yazım Kuralları, Adana http://www.ankara.edu.tr/institutes/sosyal/tez_ onerisi_hazirlama_ yonergesi.html (13 Mayıs 2006). California Berkeley University Library (2009). APA Style Citations (American Psychological Association). Erişim: [http://www.lib.berkeley.edu/instruct/guides/apastyle.pdf]. EriGim Tarihi: 29 Ağustos 2009. Day, A. Robert. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Gülay Aşkar Altay (çev.), 8.Basım, Ankara: TÜBİTAK Yayınları, 2003. Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama. 8. Basım, Ankara: Alkm Yayınevi , 1995. Murray Rowenna Anı Yayıncılık, Tez nasıl yazılır? (Çeviren :Şakir Çınkır) Ankara,2016 Türkiye Bilimler Akademisi. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi, 2002. Üstdal, Muzaffer ve Kural Gülbahar. Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır, Nasıl Yazılır, İstanbul: Beta Basım Yayım, 1997
Notlar
Türkiye Bilimler Akademisi. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi, 2002. Üstdal, Muzaffer ve Kural Gülbahar. Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır, Nasıl Yazılır, İstanbul: Beta Basım Yayım, 1997
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Olası tez konularını oluşturur. |
ÖÇ02 | Tez konusunu belirler. |
ÖÇ03 | Tez konusu ile ilgili alanyazın taraması yapar. |
ÖÇ04 | Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar. |
ÖÇ05 | Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. |
ÖÇ06 | Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar. |
ÖÇ07 | Araştırmayı rapor haline getirir. |
ÖÇ08 | Araştırma raporunu savunur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çağdaş yerli ve yabancı yayınları takip edebilme becerisine ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemlere eleştirel bir zihniyet ve bakış açısı ile yaklaşabilir. | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Doktora seviyesinde elde ettiği bilgileri yeniden yorumlayabilme ve üretebilme yetisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel çalışmalarında ele aldığı konuyu kurgulama ve mantıksal çerçevede kompoze edebilme becerisini kazanır. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Doktora seviyesinde bilimsel çalışmaları elde etmede ve kullanmada modern teknolojik imkanlardan faydalanabilme (basılı, görsel ve işitsel vb.) yeteneğini elde eder. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bu bilimsel faaliyetleri gerçekleştirirken bilimsel, kültürel ve ahlaki değerleri koruyabilme ve bunları içselleştirebilme kabiliyetini haiz olur. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İlahiyat bilimleri ve diğer bilim dallarından istifade ederek disiplinler arası yaklaşımlara açık olur. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İslâm tarihi ve sanatları alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ekip üyesi ve bağımsız olarak yürütebilme becerisini kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İslam kültür ve medeniyetinin ilim, tarih, sanat, musiki ve edebiyatıyla bir bütün olduğunu kavrar. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İslam Tarihi Sanatları Bölümünün alt bilim dalları İslam Tarihi, Türk İslam Edebiyatı, Türk İslam Sanatları ve Türk Dini Musikisi alanlarında ortak bilgi ve yeterliklere sahiptir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ekiple çalışma becerilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü'nün alt bilim dalları ile ilgili temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel faaliyetlerini etik kurallara uygun biçimde sürdürür. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel Bilgilendirme Toplantısı | Etkinlik (İnternette Tarama, Kütüphane Çalışması, Gezi, Gözlem, Görüşme vb.) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Konunun Seçimi ve Tartışılması I | Etkinlik (İnternette Tarama, Kütüphane Çalışması, Gezi, Gözlem, Görüşme vb.) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Konunun Seçimi ve Tartışılması II | Sunum (Hazırlı Süresi Dahil | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Konunun Seçimi ve Tartışılması III | Sunum (Hazırlı Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması I | Sunum (Hazırlı Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması II | Etkinlik (İnternette Tarama, Kütüphane Çalışması, Gezi, Gözlem, Görüşme vb.) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması III | Etkinlik (İnternette Tarama, Kütüphane Çalışması, Gezi, Gözlem, Görüşme vb.) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması IV | Sunum (Hazırlı Süresi Dahil | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
9 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması V | Sunum (Hazırlı Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması VI | Sunum (Hazırlı Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması VII | Sunum (Hazırlı Süresi Dahil | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
12 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması VIII | Sunum (Hazırlı Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması IX | Sunum (Hazırlı Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması X | Sunum (Hazırlı Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması XI | Sunum (Hazırlı Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Konunun Tartışılması I | Raporlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Konunun tartışılması II | Raporlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 15 | 225 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 15 | 225 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 50 | 50 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 590 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,60 | ||
AKTS | 24 AKTS |