İTS1801 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod İTS1801
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Aygül DÜZENLİ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. NURAN ÖZTÜRK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FATİH YAHYA AYAZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ALİ HATALMIŞ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Aygül DÜZENLİ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir.

Dersin İçeriği

Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirler, bununla ilgili alanyazın taraması yapar, araştırma sürecini planlar, veri toplar, analiz eder, yorumlar, sonuçlar çıkarır, bulguları düzenler ve rapor haline getirir.

Dersin Ön Koşulu

Zorunlu ve seçmeli dersleri almış olmak.

Kaynaklar

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Lisansüstü Tez Yazım Kuralları, Adana http://www.ankara.edu.tr/institutes/sosyal/tez_ onerisi_hazirlama_ yonergesi.html (13 Mayıs 2006). California Berkeley University Library (2009). APA Style Citations (American Psychological Association). Erişim: [http://www.lib.berkeley.edu/instruct/guides/apastyle.pdf]. EriGim Tarihi: 29 Ağustos 2009. Day, A. Robert. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Gülay Aşkar Altay (çev.), 8.Basım, Ankara: TÜBİTAK Yayınları, 2003. Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama. 8. Basım, Ankara: Alkm Yayınevi , 1995. Murray Rowenna Anı Yayıncılık, Tez nasıl yazılır? (Çeviren :Şakir Çınkır) Ankara,2016 Türkiye Bilimler Akademisi. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi, 2002. Üstdal, Muzaffer ve Kural Gülbahar. Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır, Nasıl Yazılır, İstanbul: Beta Basım Yayım, 1997

Notlar

Türkiye Bilimler Akademisi. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi, 2002. Üstdal, Muzaffer ve Kural Gülbahar. Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır, Nasıl Yazılır, İstanbul: Beta Basım Yayım, 1997


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Olası tez konularını oluşturur.
ÖÇ02 Tez konusunu belirler.
ÖÇ03 Tez konusu ile ilgili alanyazın taraması yapar.
ÖÇ04 Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar.
ÖÇ05 Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder.
ÖÇ06 Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar.
ÖÇ07 Araştırmayı rapor haline getirir.
ÖÇ08 Araştırma raporunu savunur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili çağdaş yerli ve yabancı yayınları takip edebilme becerisine ulaşır. 5
PÖÇ02 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemlere eleştirel bir zihniyet ve bakış açısı ile yaklaşabilir. 4
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Doktora seviyesinde elde ettiği bilgileri yeniden yorumlayabilme ve üretebilme yetisine sahip olur. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel çalışmalarında ele aldığı konuyu kurgulama ve mantıksal çerçevede kompoze edebilme becerisini kazanır. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Doktora seviyesinde bilimsel çalışmaları elde etmede ve kullanmada modern teknolojik imkanlardan faydalanabilme (basılı, görsel ve işitsel vb.) yeteneğini elde eder. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bu bilimsel faaliyetleri gerçekleştirirken bilimsel, kültürel ve ahlaki değerleri koruyabilme ve bunları içselleştirebilme kabiliyetini haiz olur. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İlahiyat bilimleri ve diğer bilim dallarından istifade ederek disiplinler arası yaklaşımlara açık olur. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İslâm tarihi ve sanatları alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ekip üyesi ve bağımsız olarak yürütebilme becerisini kazanır. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İslam kültür ve medeniyetinin ilim, tarih, sanat, musiki ve edebiyatıyla bir bütün olduğunu kavrar. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İslam Tarihi Sanatları Bölümünün alt bilim dalları İslam Tarihi, Türk İslam Edebiyatı, Türk İslam Sanatları ve Türk Dini Musikisi alanlarında ortak bilgi ve yeterliklere sahiptir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ekiple çalışma becerilerini kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü'nün alt bilim dalları ile ilgili temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel faaliyetlerini etik kurallara uygun biçimde sürdürür. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel Bilgilendirme Toplantısı Etkinlik (İnternette Tarama, Kütüphane Çalışması, Gezi, Gözlem, Görüşme vb.) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Konunun Seçimi ve Tartışılması I Etkinlik (İnternette Tarama, Kütüphane Çalışması, Gezi, Gözlem, Görüşme vb.) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Konunun Seçimi ve Tartışılması II Sunum (Hazırlı Süresi Dahil Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Konunun Seçimi ve Tartışılması III Sunum (Hazırlı Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
5 Konunun Araştırılması ve Tartışılması I Sunum (Hazırlı Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Konunun Araştırılması ve Tartışılması II Etkinlik (İnternette Tarama, Kütüphane Çalışması, Gezi, Gözlem, Görüşme vb.) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Konunun Araştırılması ve Tartışılması III Etkinlik (İnternette Tarama, Kütüphane Çalışması, Gezi, Gözlem, Görüşme vb.) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Konunun Araştırılması ve Tartışılması IV Sunum (Hazırlı Süresi Dahil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
9 Konunun Araştırılması ve Tartışılması V Sunum (Hazırlı Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Konunun Araştırılması ve Tartışılması VI Sunum (Hazırlı Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
11 Konunun Araştırılması ve Tartışılması VII Sunum (Hazırlı Süresi Dahil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
12 Konunun Araştırılması ve Tartışılması VIII Sunum (Hazırlı Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Konunun Araştırılması ve Tartışılması IX Sunum (Hazırlı Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Konunun Araştırılması ve Tartışılması X Sunum (Hazırlı Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Konunun Araştırılması ve Tartışılması XI Sunum (Hazırlı Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Konunun Tartışılması I Raporlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma
17 Konunun tartışılması II Raporlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 15 225
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 15 225
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 40 40
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50 50
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 50 50
Toplam İş Yükü (Saat) 590
Toplam İş Yükü / 25 (s) 23,60
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.09.2024 02:32