İTS1801 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
İSLAM TARİHİ VE SANATLARI (DR)
Kod İTS1801
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Aygül DÜZENLİ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. NURAN ÖZTÜRK (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FATİH YAHYA AYAZ (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ALİ HATALMIŞ (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Aygül DÜZENLİ (Güz) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NURAN ÖZTÜRK (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FATİH YAHYA AYAZ (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ALİ HATALMIŞ (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Aygül DÜZENLİ (Bahar) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi FATMA ÖZDEMİR (Bahar) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir.

Dersin İçeriği

Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirler, bununla ilgili alanyazın taraması yapar, araştırma sürecini planlar, veri toplar, analiz eder, yorumlar, sonuçlar çıkarır, bulguları düzenler ve rapor haline getirir.

Dersin Ön Koşulu

Zorunlu ve seçmeli dersleri almış olmak.

Kaynaklar

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Lisansüstü Tez Yazım Kuralları, Adana http://www.ankara.edu.tr/institutes/sosyal/tez_ onerisi_hazirlama_ yonergesi.html (13 Mayıs 2006). California Berkeley University Library (2009). APA Style Citations (American Psychological Association). Erişim: [http://www.lib.berkeley.edu/instruct/guides/apastyle.pdf]. EriGim Tarihi: 29 Ağustos 2009. Day, A. Robert. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Gülay Aşkar Altay (çev.), 8.Basım, Ankara: TÜBİTAK Yayınları, 2003. Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama. 8. Basım, Ankara: Alkm Yayınevi , 1995. Murray Rowenna Anı Yayıncılık, Tez nasıl yazılır? (Çeviren :Şakir Çınkır) Ankara,2016 Türkiye Bilimler Akademisi. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi, 2002. Üstdal, Muzaffer ve Kural Gülbahar. Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır, Nasıl Yazılır, İstanbul: Beta Basım Yayım, 1997

Notlar

Türkiye Bilimler Akademisi. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi, 2002. Üstdal, Muzaffer ve Kural Gülbahar. Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır, Nasıl Yazılır, İstanbul: Beta Basım Yayım, 1997


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Olası tez konularını oluşturur.
ÖÇ02 Tez konusunu belirler.
ÖÇ03 Tez konusu ile ilgili alanyazın taraması yapar.
ÖÇ04 Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar.
ÖÇ05 Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder.
ÖÇ06 Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar.
ÖÇ07 Araştırmayı rapor haline getirir.
ÖÇ08 Araştırma raporunu savunur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarihi ve Sanatları alanında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarihi ve Sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarihi ve Sanatları alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarihi ve Sanatları alanlarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği bilgiler aracılığıyla farklı disiplin alanlarındaki bilgileri bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İslam Tarihi ve Sanatları alanına özgü sorunları en uygun araştırma yöntem ve teknikleri ile çözümler.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İslam Tarihi ve Sanatları alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İslam Tarihi ve Sanatları alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel olarak bağımsız çalışır ve/veya ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İslam Tarihi ve Sanatları alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel Bilgilendirme Toplantısı Etkinlik (İnternette Tarama, Kütüphane Çalışması, Gezi, Gözlem, Görüşme vb.) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Konunun Seçimi ve Tartışılması I Etkinlik (İnternette Tarama, Kütüphane Çalışması, Gezi, Gözlem, Görüşme vb.) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Konunun Seçimi ve Tartışılması II Sunum (Hazırlı Süresi Dahil Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Konunun Seçimi ve Tartışılması III Sunum (Hazırlı Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
5 Konunun Araştırılması ve Tartışılması I Sunum (Hazırlı Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Konunun Araştırılması ve Tartışılması II Etkinlik (İnternette Tarama, Kütüphane Çalışması, Gezi, Gözlem, Görüşme vb.) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Konunun Araştırılması ve Tartışılması III Etkinlik (İnternette Tarama, Kütüphane Çalışması, Gezi, Gözlem, Görüşme vb.) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Konunun Araştırılması ve Tartışılması IV Sunum (Hazırlı Süresi Dahil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
9 Konunun Araştırılması ve Tartışılması V Sunum (Hazırlı Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Konunun Araştırılması ve Tartışılması VI Sunum (Hazırlı Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
11 Konunun Araştırılması ve Tartışılması VII Sunum (Hazırlı Süresi Dahil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
12 Konunun Araştırılması ve Tartışılması VIII Sunum (Hazırlı Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Konunun Araştırılması ve Tartışılması IX Sunum (Hazırlı Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Konunun Araştırılması ve Tartışılması X Sunum (Hazırlı Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Konunun Araştırılması ve Tartışılması XI Sunum (Hazırlı Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Konunun Tartışılması I Raporlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma
17 Konunun tartışılması II Raporlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 15 225
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 15 225
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 40 40
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50 50
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 50 50
Toplam İş Yükü (Saat) 590
Toplam İş Yükü / 25 (s) 23,60
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.02.2025 12:54