FELZ211 Medieval Philosophy

2 ECTS - 2-0 Duration (T+A)- 3. Semester- 2 National Credit

Information

Code FELZ211
Name Medieval Philosophy
Term 2024-2025 Academic Year
Semester 3. Semester
Duration (T+A) 2-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 2 ECTS
National Credit 2 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Lisans Dersi
Type Normal
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator Prof. Dr. SADIK EROL ER
Course Instructor Prof. Dr. SADIK EROL ER (A Group) (Ins. in Charge)


Course Goal / Objective

This course introduces students to medieval philosophy through the study of major thinkers.

Course Content

This course will focus on the history of Medieval Philosophy from Augustine to Ockham. We will discuss thinkers from the Christian and Islamic traditions, including Augustine, Avicenna, Farabi, Aquinas, Scotus and Ockham.

Course Precondition

There is no Prerequisites.

Resources

History of Philosophy, Ahmet Cevizci

Notes

medieval philosophy, betül çotuksöken, saffet babür, kabalcı yay.


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Knows the basic concepts of medieval philosophy
LO02 Knows the basic problems of medieval philosophy
LO03 Discusses the features that distinguish medieval philosophy from other centuries
LO04 Compares the views of Augustine and Abelardus


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Knows the relationships between terms and concepts related to the field of philosophy group education.
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Realizes that problems differ from past to present 5
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Recognizes the necessary problems of three basic fields (Philosophy, sociology, psychology) 5
PLO04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Integrates theoretical knowledge with knowledge from relevant disciplines 5
PLO05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Synthesizes different discussions regarding philosophy group education
PLO06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Evaluates the problems encountered in the educational environment and daily life from the perspective of philosophy, sociology and psychology. 2
PLO07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fulfills responsibility in work carried out individually or in groups.
PLO08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uses information about field in daily life with awareness of social responsibility.
PLO09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Develops a positive attitude towards lifelong learning. 3
PLO10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Acts in accordance with democracy, human rights, social, scientific and professional ethical values.
PLO11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Independently addresses problems related to people, society and values
PLO12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gains the ability to look critically 4
PLO13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uses advanced information and communication technologies.
PLO14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Monitors information in the field by using a foreign language at least at the B1 level of the European Language portfolio
PLO15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Can access printed and other information sources related to the field 3
PLO16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Shows sensitivity to social, philosophical and literary issues 4
PLO17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Examines the subject covered during philosophy group education in logical consistency. 5


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 General characterics of Mediavel philosophy and first period of Christian philosophy Reading theoretiical section in related subject Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 origenes Reading theoretiical section in related subject Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Augistun Reading theoretiical section in related subject Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Boetheus Reading theoretiical section in related subject Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Eriugena Reading theoretiical section in related subject Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Anselm Reading theoretiical section in related subject Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Abelardus Reading theoretiical section in related subject Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Mid-Term Exam Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Great Albert Reading theoretiical section in related subject Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Aquinolu St. Thomas Reading theoretiical section in related subject Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Duns Scotus Reading theoretiical section in related subject Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Roger Bacon Reading theoretiical section in related subject Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Ockhamlı William Reading theoretiical section in related subject Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Averroes Reading theoretiical section in related subject Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Farabi Reading theoretiical section in related subject Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Term Exams Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
17 Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 2 28
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 2 28
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 0 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 2 2
Final Exam 1 4 4
Total Workload (Hour) 62
Total Workload / 25 (h) 2,48
ECTS 2 ECTS

Update Time: 18.11.2024 04:02