Information
Code | FELZ211 |
Name | Medieval Philosophy |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Semester | 3. Semester |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 2 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Prof. Dr. SADIK EROL ER |
Course Instructor |
Prof. Dr. SADIK EROL ER
(A Group)
(Ins. in Charge)
|
Course Goal / Objective
This course introduces students to medieval philosophy through the study of major thinkers.
Course Content
This course will focus on the history of Medieval Philosophy from Augustine to Ockham. We will discuss thinkers from the Christian and Islamic traditions, including Augustine, Avicenna, Farabi, Aquinas, Scotus and Ockham.
Course Precondition
There is no Prerequisites.
Resources
History of Philosophy, Ahmet Cevizci
Notes
medieval philosophy, betül çotuksöken, saffet babür, kabalcı yay.
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Knows the basic concepts of medieval philosophy |
LO02 | Knows the basic problems of medieval philosophy |
LO03 | Discusses the features that distinguish medieval philosophy from other centuries |
LO04 | Compares the views of Augustine and Abelardus |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Knows the relationships between terms and concepts related to the field of philosophy group education. | |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Realizes that problems differ from past to present | 5 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Recognizes the necessary problems of three basic fields (Philosophy, sociology, psychology) | 5 |
PLO04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Integrates theoretical knowledge with knowledge from relevant disciplines | 5 |
PLO05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Synthesizes different discussions regarding philosophy group education | |
PLO06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evaluates the problems encountered in the educational environment and daily life from the perspective of philosophy, sociology and psychology. | 2 |
PLO07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fulfills responsibility in work carried out individually or in groups. | |
PLO08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uses information about field in daily life with awareness of social responsibility. | |
PLO09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Develops a positive attitude towards lifelong learning. | 3 |
PLO10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Acts in accordance with democracy, human rights, social, scientific and professional ethical values. | |
PLO11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Independently addresses problems related to people, society and values | |
PLO12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gains the ability to look critically | 4 |
PLO13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uses advanced information and communication technologies. | |
PLO14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Monitors information in the field by using a foreign language at least at the B1 level of the European Language portfolio | |
PLO15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Can access printed and other information sources related to the field | 3 |
PLO16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Shows sensitivity to social, philosophical and literary issues | 4 |
PLO17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Examines the subject covered during philosophy group education in logical consistency. | 5 |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | General characterics of Mediavel philosophy and first period of Christian philosophy | Reading theoretiical section in related subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | origenes | Reading theoretiical section in related subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Augistun | Reading theoretiical section in related subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Boetheus | Reading theoretiical section in related subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Eriugena | Reading theoretiical section in related subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Anselm | Reading theoretiical section in related subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Abelardus | Reading theoretiical section in related subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Mid-Term Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Great Albert | Reading theoretiical section in related subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Aquinolu St. Thomas | Reading theoretiical section in related subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Duns Scotus | Reading theoretiical section in related subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Roger Bacon | Reading theoretiical section in related subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Ockhamlı William | Reading theoretiical section in related subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Averroes | Reading theoretiical section in related subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Farabi | Reading theoretiical section in related subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Term Exams | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
17 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 2 | 28 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 2 | 28 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 2 | 2 |
Final Exam | 1 | 4 | 4 |
Total Workload (Hour) | 62 | ||
Total Workload / 25 (h) | 2,48 | ||
ECTS | 2 ECTS |