FELZ211 Orta Çağ Felsefesi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELZ211
Ad Orta Çağ Felsefesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SADIK EROL ER
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SADIK EROL ER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders önemli düşünürlerin incelenmesi yoluyla öğrencilere ortaçağ felsefesini tanıtacaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders Augustinusdan Ockhama Ortaçağ Felsefesi tarihine odaklanacaktır. Augustinus, İbn-i Rüşd, Farabi, Aquinas, Scotus ve Ockhamı içeren Hristiyan ve İslami gelenekten düşünürleri tartışacağız.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Felsefe Tarihi, Ahmet Cevizci

Notlar

ortaçağ felsefesi, betül çotuksöken, saffet babür, kabalcı yay.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ortaçağ felsefesinin temel kavramlarını bilir
ÖÇ02 Ortaçağ felsefesinin temel problemlerini bilir
ÖÇ03 Ortaçağ felsefesini diğer yüzyıllardan ayıran özellikleri tartışır
ÖÇ04 Augustinus ve Abelardus'un görüşlerini karşılaştırır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel bakabilme becerisi kazanır 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ortaçağ ve Ortaçağ felsefesinin genel özellikleri / dönemleri / felsefi düşünce biçimi Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Origenes Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Augustinus Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Boetheus Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Eriugena Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Anselmus Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Abelardus Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Büyük Albert Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Aquinolu St. Thomas Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Duns Scottus Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Roger Bacon Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Ockhamlı William Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 İbni Rüşt Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Farabi Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 62
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,48
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2024 04:02