Information
Code | FELZ310 |
Name | Teaching Philosophy |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Semester | 6. Semester |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 3 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Ömer KIZILTAN |
Course Instructor |
1 2 |
Course Goal / Objective
To comprehend what philosophy teaching is and to design and implement activities related to this course.
Course Content
Developing activities on the basis of the basic disciplines of philosophy and the basic concepts and problematics of these disciplines, examining philosophy textbooks; To be able to use computer aided programs in philosophy teaching.
Course Precondition
None
Resources
Çotuksöken, B. - Tepe, H. (Yay. Haz.). Çocuklar için felsefe eğitimi içinde, (s. 135-160). Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu. Dombaycı, M. A. (2013). Felsefe için öğretim programı - öğretim programı için felsefe. Duman, E. Z. - Manav F. (Editör). Felsefe grubu eğitimi araştırmaları. Ankara: Pegem Akademi. ücretsiz ebook Kızıltan, Ö. (2020). Felsefe Öğretiminin Tarihçesi ve Uygulanan Felsefe Dersi Öğretim Programının Yapısı. Manav, F. (Editör). (2020). Ana Hatlarıyla Ortaöğretimde Felsefe Grubu Öğretimi içinde (17-52), Ankara: Pegem Akademi.
Notes
Philosophy Curriculum
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Comprehends the subject of philosophy teaching |
LO02 | Comprehends the role of affective field in philosophy teaching |
LO03 | Felsefe öğretiminde bilişsel alanın rolünü kavrar |
LO04 | Benefit from new approaches in teaching philosophy. |
LO05 | Comprehends the relationship between the basic concepts in philosophy teaching and the teaching of the field. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Knows the relationships between terms and concepts related to the field of philosophy group education. | 5 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Realizes that problems differ from past to present | |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Recognizes the necessary problems of three basic fields (Philosophy, sociology, psychology) | |
PLO04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Integrates theoretical knowledge with knowledge from relevant disciplines | 4 |
PLO05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Synthesizes different discussions regarding philosophy group education | 5 |
PLO06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evaluates the problems encountered in the educational environment and daily life from the perspective of philosophy, sociology and psychology. | 4 |
PLO07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fulfills responsibility in work carried out individually or in groups. | 4 |
PLO08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uses information about field in daily life with awareness of social responsibility. | 3 |
PLO09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Develops a positive attitude towards lifelong learning. | 3 |
PLO10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Acts in accordance with democracy, human rights, social, scientific and professional ethical values. | 2 |
PLO11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Independently addresses problems related to people, society and values | 4 |
PLO12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gains the ability to look critically | 5 |
PLO13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uses advanced information and communication technologies. | 4 |
PLO14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Monitors information in the field by using a foreign language at least at the B1 level of the European Language portfolio | |
PLO15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Can access printed and other information sources related to the field | 3 |
PLO16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Shows sensitivity to social, philosophical and literary issues | 5 |
PLO17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Examines the subject covered during philosophy group education in logical consistency. | 4 |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | The subject of philosophy teaching. | Browses topics in general | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Cognitive domain in philosophy teaching | Prepare the relevant section from the book | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Affactive domain in philosophy teaching | Prepare the relevant section from the book | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Socratic dialogue in philosophy teaching | Prepare the relevant section from the book | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Inquiry society in philosophy teaching | Prepare the relevant section from the book | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Play and creative drama in philosophy teaching | Prepare the relevant section from the book | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Textbook review in philosophy teaching | Prepare the relevant section from the book | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Mid-Term Exam | Preparing midtearm exam | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Utilizing cinema and cartoons in philosophy teaching | Prepare the relevant section from the book | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Multimedia and computer-based teaching in philosophy course | Prepare the relevant section from the book | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Developing an activity for a philosophy course | Prepare the relevant section from the book | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Sample application, presentation and discussion from students 1 | Preparation for the presentation | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
13 | Sample application, presentation and discussion from students 2 | Preparation for the presentation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
14 | Sample application, presentation and discussion from students 3 | Preparation for the presentation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Sample application, presentation and discussion from students 4 | Preparation for the presentation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Fİnal Exams | Preparing final exam | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Final Exams | Preparing final exam | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 2 | 28 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 2 | 28 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 2 | 10 | 20 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 0 | 0 | 0 |
Final Exam | 0 | 0 | 0 |
Total Workload (Hour) | 76 | ||
Total Workload / 25 (h) | 3,04 | ||
ECTS | 3 ECTS |