FELZ310 Felsefe Öğretimi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELZ310
Ad Felsefe Öğretimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Ömer KIZILTAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Ömer KIZILTAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Felsefe öğretiminin ne olduğunu kavrayarak bu derse ilişkin etkinlikler tasarlayıp uygulamaktır.

Dersin İçeriği

Felsefenin temel disiplinleri ve bu disiplinlerin temel kavram ve problematikleri temelinde etkinlik geliştirmek, felsefe ders kitaplarını incelemek; felsefe öğretiminde bilgisayar destekli programları kullanabilmektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Çotuksöken, B. - Tepe, H. (Yay. Haz.). Çocuklar için felsefe eğitimi içinde, (s. 135-160). Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu. Dombaycı, M. A. (2013). Felsefe için öğretim programı - öğretim programı için felsefe. Duman, E. Z. - Manav F. (Editör). Felsefe grubu eğitimi araştırmaları. Ankara: Pegem Akademi. ücretsiz ebook Kızıltan, Ö. (2020). Felsefe Öğretiminin Tarihçesi ve Uygulanan Felsefe Dersi Öğretim Programının Yapısı. Manav, F. (Editör). (2020). Ana Hatlarıyla Ortaöğretimde Felsefe Grubu Öğretimi içinde (17-52), Ankara: Pegem Akademi.

Notlar

Ortaöğretim Felsefe Dersi Öğretim Programı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Felsefe öğretiminin ne olduğunu tanımlar
ÖÇ02 Felsefe öğretiminde duyuşsal alanın rolünü kavrar
ÖÇ03 Felsefe öğretiminde bilişsel alanın rolünü kavrar
ÖÇ04 Felsefe öğretiminde temel kavramların alanın öğretimiyle ilişkisini bilir
ÖÇ05 Felsefe öğretiminde teknolojik gelişmelerden yararlanır
ÖÇ06 Felsefe öğretiminde Sokratik diyalogu kullanır
ÖÇ07 Felsefe dersi için etkinlik geliştirme şemasını bilir
ÖÇ08 Felsefe dersinin öğretimine yönelik bir ders planı geliştirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel bakabilme becerisi kazanır 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Felsefe öğretiminin konusu. Konulara genel olarak göz atar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Felsefe öğretiminde bilişsel alan Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Felsefe öğretiminde duyuşsal alan Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Felsefe öğretiminde sokratik diyalog Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Felsefe öğretiminde sorgulama topluluğu Kkitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Felsefe öğretiminde oyun ve yaratıcı drama Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Felsefe öğretiminde ders kitabı inceleme Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Ara sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Felsefe öğretiminde sinema ve karikatürden yararlanma Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Felsefe dersinde multimedya ve bilgisayar tabanlı öğretim kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Felsefe dersi için etkinlik geliştirme Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Öğrencilerden örnek uygulama, sunum ve tartışma 1 Sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
13 Öğrencilerden örnek uygulama, sunum ve tartışma 2 Sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
14 Öğrencilerden örnek uygulama, sunum ve tartışma 3 Sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
15 Öğrencilerden örnek uygulama, sunum ve tartışma 4 Sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yıl sonu sınavına hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yıl sonu sınavına hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 76
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,04
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.12.2024 11:38