Information
Code | FDB758 |
Name | Religious Education in EU Countries |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Term | Spring |
Duration (T+A) | 3-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 6 ECTS |
National Credit | 3 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Yüksek Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK |
Course Instructor |
1 |
Course Goal / Objective
To have comparative knowledge about religious education models and practices in European Union countries and Turkey.
Course Content
Religious education in the member countries of the European Union, its content, methods and methods, religion-state relations in these countries, similarities and differences in religious education in the European Union countries and Turkey will be mentioned.
Course Precondition
There are no prerequisites.
Resources
İbrahim Turan, Avrupa Birliği Sürecinde Türkiye'de Din Eğitimi Politikaları, İz Yayıncılık, İstanbul 2013.
Notes
Yıldız Kızılabdullah, "Toledo Kılavuz ilkeleri ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programı", Dini Araştırmalar, 11 / 32 (Haziran 2008), 175-189. Köylü, M. (2006). Sosyal din eğitimi modeli: ABD ve Latin Amerika ülkeleri örneği. Değerler Eğitimi Dergisi, 4 (12), 109-128.
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Compares education systems in European Union countries. |
LO02 | Explains the legal structure of religious education and training in EU countries. |
LO03 | Compares the models of religious education in EU countries. |
LO04 | Compares the differences between EU countries in terms of religious and moral education. |
LO05 | Evaluates the similarities and differences between EU countries and Turkey in terms of religious and moral education. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Students learn essential knowledge and approaches in the field. | 1 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Students have extensive knowledge about national and international studies in the field. | 2 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Students perform original researches on the field. | 2 |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gain sufficient knowledge about national and international studies in the field. | 2 |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Can do original research in the field. | 3 |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Determines a topic from the proposals and develops a report on this issue. | 3 |
PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Discusses and presents the research report. | 2 |
PLO08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Use individual and team work skills in national and international projects | 1 |
PLO09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Recognize the basic sources of the field to use in scientific studies. | 3 |
PLO10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Effective use of a foreign language to follow international literature in the field | |
PLO11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Using higher order thinking skills (critical thinking, problem solving, creative thinking, decision making, reflection) | 4 |
PLO12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | They can conduct their work independently and as a member of a team. | 1 |
PLO13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Using scientific research skills in their work | 3 |
PLO14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Follow ethical rules | 5 |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Religion and religious education in the European Union acquis I | Avrupa Birliği, Toledo Raporu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Religion and religious education in the European Union acquis II | Avrupa Birliği, Toledo Raporu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
3 | The religion-state relations and religious education in European Union countries/France | Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
4 | The religion-state relations and religious education in European Union countries/Germany | Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
5 | The religion-state relations and religious education in European Union countries/England | Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | The religion -state relations and religious education in European Union countries/Netherland | Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | The religion -state relations and religious education in European Union countries/Greece | Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Mid-Term Exam | Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Religious education in Turkey in the process of the European Union I | Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
10 | Religious education in Turkey in the process of the European Union II | Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | A comparison of application of religious education in European Union countries I | Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
12 | A comparison of application of religious education in European Union countries II | Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Religious education models in the European Union countries I | Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
14 | Religious education models in the European Union countries II | Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Financing of religious education in the EU countries | Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Term Exams | Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Term Exams | Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 5 | 70 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 15 | 15 |
Final Exam | 1 | 30 | 30 |
Total Workload (Hour) | 157 | ||
Total Workload / 25 (h) | 6,28 | ||
ECTS | 6 ECTS |