Genel Bilgi
Kod | FDB758 |
Ad | AB Ülkelerinde Din Öğretimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK |
Dersin Amacı / Hedefi
Avrupa Birliği ülkeleri ve Türkiye'deki din eğitimi modelleri ve uygulamaları hakkında karşılaştırmalı olarak bilgi sahibi olmaktır.
Dersin İçeriği
Avrupa Birliğine üye ülkelerdeki din eğitimi, içeriği, metotları ve yöntemleriyle birlikte bu ülkelerdeki din devlet ilişkileri, Avrupa Birliği ülkeleri ile Türkiye'de verilen din eğitimindeki benzerlik ve farklılıklara değinilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
İbrahim Turan, Avrupa Birliği Sürecinde Türkiye'de Din Eğitimi Politikaları, İz Yayıncılık, İstanbul 2013.
Notlar
Yıldız Kızılabdullah, "Toledo Kılavuz ilkeleri ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programı", Dini Araştırmalar, 11 / 32 (Haziran 2008), 175-189. Köylü, M. (2006). Sosyal din eğitimi modeli: ABD ve Latin Amerika ülkeleri örneği. Değerler Eğitimi Dergisi, 4 (12), 109-128.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Avrupa Birliği ülkelerindeki eğitim sistemleri karşılaştırır. |
ÖÇ02 | AB ülkelerindeki din eğitimi ve öğretiminin hukuki yapısını açıklar. |
ÖÇ03 | AB ülkelerindeki din eğitimi modellerini karşılaştırır. |
ÖÇ04 | Din ve ahlak eğitimi açısından AB ülkeleri arasındaki farklılıkları karşılaştırır. |
ÖÇ05 | Din ve ahlak eğitimi açısından AB ülkeleri ile Türkiye arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | 1 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Avrupa Birliği müktesebatında din ve din öğretimi I | Avrupa Birliği, Toledo Raporu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Avrupa Birliği müktesebatında din ve din öğretimi II | Avrupa Birliği, Toledo Raporu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
3 | Avrupa birliği ülkelerinde din devlet ilişkileri ve Din Eğitimi/ Fransa | Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
4 | Avrupa birliği ülkelerinde din devlet ilişkileri ve Din Eğitimi/ Almanya | Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
5 | Avrupa birliği ülkelerinde din devlet ilişkileri ve Din Eğitimi/ İngiltere | Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Avrupa birliği ülkelerinde din devlet ilişkileri ve Din Eğitimi/ Hollanda | Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Avrupa birliği ülkelerinde din devlet ilişkileri ve Din Eğitimi/ Yunanistan | Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Avrupa birliği sürecinde Türkiye'de din öğretimi I | Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
10 | Avrupa birliği sürecinde Türkiye'de din öğretimi II | Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Avrupa birliği ülkelerinin din öğretimi uygulamalarının karşılaştırılması I | Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
12 | Avrupa birliği ülkelerinin din öğretimi uygulamalarının karşılaştırılması II | Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Avrupa Birliği ülkelerinde din öğretimi modelleri I | Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
14 | Avrupa Birliği ülkelerinde din öğretimi modelleri II | Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | AB ülkelerinde din eğitiminin finansmanı | Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |