ARK541 Archeology of Kizzuwatna at second millennium B.C.

6 ECTS - 4-0 Duration (T+A)- . Semester- 4 National Credit

Information

Code ARK541
Name Archeology of Kizzuwatna at second millennium B.C.
Term 2024-2025 Academic Year
Term Fall
Duration (T+A) 4-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 6 ECTS
National Credit 4 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Yüksek Lisans Dersi
Type Normal
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER
Course Instructor
1


Course Goal / Objective

The aim of the course is to educate researchers who have knowledge about how important the Cilicia region has been for thousands of years and how the civilizations have lived in the region.

Course Content

Geographical and geomorphological features of the Kizzuwatna country, history of research and excavation, historical geography and history in the light of written documents, starting from the surface survey and interpretation of the results obtained from excavations are the content of the course.

Course Precondition

Not available

Resources

course material

Notes

Ünal, A.-Girginer, K.S. 2007, Kilikya-Çukurova, İstanbul.


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Defines the importance of the Cilicia region
LO02 Categorize the characteristics of cultures in the region
LO03 Analyzes the independent Kizzuwatna kingdom established in the region
LO04 Evaluates the relations of Kizzuwatna kingdom with Hittites
LO05 Analyze the results of excavations in the region
LO06 Identifies detected materials in interregional relations
LO07 It expresses the importance of Kizzuwatna for the Hittites.
LO08 Reviews Hitit-Kizzuwatna material
LO09 Evaluates materials from environmental regions of Kizzuwatna with interdisciplinary studies


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal To have information about current research methods, to evaluate information
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal To be able to apply analytical methods 2
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal To be able to explain the results of information with information technology 3
PLO04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal To be able to do microscopic studies
PLO05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal To gain the competence to work with people from different disciplines 3
PLO06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı To be able to participate in discussions about the archaeological findings and the formation of the archaeological lands in the excavation area and their relations with the environment 4
PLO07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği To be able to transfer the process and results of the studies to the researchers in different disciplines in national and international work environments. 3
PLO08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği To be able to make archaeometric measurements of archaeological finds from the excavation areas and the archaeo-environmental features of soils with the help of nature and science 3


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Geographical and geomorphological features of Cilicia A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. The supply of the book. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Information from the ancient writers and travelers about the geographical features of Cilicia A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. Read and investigate the subject to be processed. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Cilician division and the oldest names A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. Read and investigate the subject to be processed. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Surveys in Cilicia A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. Read and investigate the subject to be processed. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Excavations in Cilicia A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. Read and investigate the subject to be processed. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Paleolithic and Neolithic periods in Cilicia A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. Read and investigate the subject to be processed. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Chalcolithic Age of Cilicia A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. Read and investigate the subject to be processed. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Mid-Term Exam quantification and consideration Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev
9 The Kingdom of Cilicia and Kizzuwatna in the Middle Bronze Age A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-ÇukurRead and investigate the subject to be processed.ova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Old Hittite Kizzuwatna relations A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. Read and investigate the subject to be processed. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Kizzuwatna during the Hittite Empire A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. Read and investigate the subject to be processed. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kizzuwatna and Northern Syria relations A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. Read and investigate the subject to be processed. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Hurries in Kizzuwatna A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. Read and investigate the subject to be processed. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 The place and importance of Kizzuwatna in Anatolian Archeology A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. Read and investigate the subject to be processed. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Cilicia region after Kizzuwatna: General Evaluation A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. Read and investigate the subject to be processed. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Term Exams quantification and consideration Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev
17 Term Exams quantification and consideration Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 4 56
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 4 56
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 0 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 12 12
Final Exam 1 28 28
Total Workload (Hour) 152
Total Workload / 25 (h) 6,08
ECTS 6 ECTS

Update Time: 23.05.2024 12:14