ARK541 M.Ö. II.Bin Yılda Kizzuvatna Arkeolojisi

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ARK541
Ad M.Ö. II.Bin Yılda Kizzuvatna Arkeolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı Kilikya bölgesinin binlerce yıl niye bu kadar önemli olduğu, bölgede yaşamış olan uygarlıkların çevre kültürleri nasıl etkiledikleri gibi konulara vakıf araştırmacılar yetiştirmektir.

Dersin İçeriği

Kizzuwatna Ülkesi'nin coğrafi ve jeomorfolojik özellikleri, araştırma ve kazı tarihçeleri, yazılı belgeler ışığında tarihi coğrafya ve tarihi, yeni başlayan yüzey araştırması ve kazılardan elde edilen sonuçların yorumlanması dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

ders materyali

Notlar

Ünal, A.-Girginer, K.S. 2007, Kilikya-Çukurova, İstanbul.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kilikya bölgesinin önemini tanımlar
ÖÇ02 Bölgede yaşamış olan kültürlerin özelliklerini sınıflandırır
ÖÇ03 Bölgede kurulmuş bağımsız Kizzuwatna krallığını analiz eder
ÖÇ04 Kizzuwatna krallığının Hititlerle olan ilişkilerini değerlendirir
ÖÇ05 Bölge kazılarının sonuçlarını analiz eder
ÖÇ06 Bölgelerarası ilişkilerdeki tespit edilen malzemeleri saptar
ÖÇ07 Kizzuwatna'nın Hititler için olan önemini ifade eder.
ÖÇ08 Hitit-Kizzuwatna malzemesini yorumlar
ÖÇ09 Kizzuwatna'ya çevre kültür bölgelerinden gelmiş olan malzemeleri interdisipliner çalışmalarla değerlendirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Güncel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilmek, bilgiyi değerlendirebilmek.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik yöntemleri uygulayabilmek 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analiz sonuçlarını bilişim teknolojisi ile açıklayabilmek 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mikroskopik çalışmaları yapabilmek
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası ve farklı alanlardan kişiler ile çalışabilme yetkinliği kazanmak 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik buluntular ve kazı alanında yer alan Arkeo toprakların oluşumu ve çevre ile ilişkilerinin üzerine tartışmalara katılabilmek ve fikirlerini aktarabilmek 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmaların süreç ve sonuçlarını farklı disiplinlerdeki araştırmacılar ile ulusal ve uluslar arası çalışma ortamlarında yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kazı alanlarından çıkan arkeolojik buluntuların ve toprakların arkeo-çevre özelliklerinin doğa ve fen bilimlerinin yardımı ile arkeometrik ölçümlerini yapabilmek 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kilikya'nın coğrafi ve jeomorfolojik özellikleri A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. Kitabın temini. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kilikya'nın coğrafi özellikleriyle ilgili antik yazar ve seyyahlardan edilinen bilgiler A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. İşlenecek konunu okunup araştırılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kilikya'nın bölümlenmesi ve en eski isimleri A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. İşlenecek konunu okunup araştırılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Kilikya'da yüzey araştırmaları A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. İşlenecek konunu okunup araştırılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Kilikya'da kazılar A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. İşlenecek konunu okunup araştırılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kilikya'da Paleolitik ve Neolitik dönemler A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. İşlenecek konunu okunup araştırılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kilikya Kalkolitik çağı A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. İşlenecek konunu okunup araştırılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev
9 Orta Tunç Çağında Kilikya ve Kizzuwatna krallığı A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. İşlenecek konunu okunup araştırılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Eski Hitit Kizzuwatna ilişkileri A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. İşlenecek konunu okunup araştırılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Hitit İmparatorluk döneminde Kizzuwatna A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. İşlenecek konunu okunup araştırılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kizzuwatna ve Kuzey Suriye ilişkileri A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. İşlenecek konunu okunup araştırılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Kizzuwatna'da Hurriler A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. İşlenecek konunu okunup araştırılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Kizzuwatna'nın Anadolu Arkeolojisindeki yeri ve önemi A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. İşlenecek konunu okunup araştırılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Kizzuwatna sonrası Kilikya bölgesi: Genel Değerlendirme A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. İşlenecek konunu okunup araştırılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.05.2024 12:14