Information
Unit | INSTITUTE OF MEDICAL SCIENCES |
AUDIOLOGY (MASTER) (WITH THESIS) | |
Code | KBB710 |
Name | specialisation field course |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Term | Fall and Spring |
Duration (T+A) | 5-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 5 ECTS |
National Credit | 0 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Yüksek Lisans Dersi |
Type | Uzmanlik Alan |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | |
Course Instructor |
Prof. Dr. ÖZGÜR SÜRMELİOĞLU
(Güz)
(A Group)
(Ins. in Charge)
Prof. Dr. MUSTAFA METE KIROĞLU (Güz) (B Group) (Ins. in Charge) Dr. Öğr. Üyesi Elvan ONAN (Güz) (C Group) (Ins. in Charge) Prof. Dr. ÖZGÜR SÜRMELİOĞLU (Bahar) (A Group) (Ins. in Charge) Prof. Dr. MUSTAFA METE KIROĞLU (Bahar) (B Group) (Ins. in Charge) Dr. Öğr. Üyesi Elvan ONAN (Bahar) (C Group) (Ins. in Charge) Doç. Dr. MUHAMMED DAĞKIRAN (Bahar) (D Group) (Ins. in Charge) |
Course Goal / Objective
To transfer the knowledge and experience of the supervisor faculty member in the scientific field to the students who are in the thesis stage, to provide students with scientific ethics and working discipline, to gain the ability to follow and evaluate current literature.
Course Content
Topics determined by the student and the counsellor
Course Precondition
None
Resources
Literature related to the thesis/seminar/project topic.
Notes
Google scholar, Pubmed, Cochrane Library, Çukurova University library databases related to the course
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | The ability to need information and to access the information they are looking for |
LO02 | The ability to evaluate, develop and use the knowledge gained in the thesis at the level of expertise |
LO03 | To be able to observe scientific and ethical values in the stages of collecting, evaluating and publishing the data related to the thesis subject |
LO04 | To be able to construct and develop a method to solve a problem in the thesis subject, to be able to evaluate the results. |
LO05 | Ability to develop new approaches and take responsibility for the problems encountered in thesis applications |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Knows the basic concepts related to ear, nose and throat diseases | |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Knows the anatomy and physiology of hearing and speech mechanisms, comprehends the relationship with the central nervous system | |
PLO03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Know and apply advanced audiology techniques | |
PLO04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Understands the working principles of hearing aids and cochlear implants and can make their applications. | |
PLO05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | know and apply the purpose of hearing screening | |
PLO06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Evaluate voice and speech disorders | |
PLO07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Can make article and seminar presentations | 5 |
PLO08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Can communicate effectively with patients, | |
PLO09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Knows the ways of accessing information and adopts lifelong learning as a principle | 5 |
PLO10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Conducts clinical practice with advanced methods in audiology |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Subjects determined by the thesis advisor 1 | literature review, individual study | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
2 | Subjects determined by the thesis advisor 2 | literature review, individual study | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
3 | Subjects determined by the thesis advisor 3 | literature review, individual study | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
4 | Subjects determined by the thesis advisor 4 | literature review, individual study | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
5 | Subjects determined by the thesis advisor 5 | literature review, individual study | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
6 | Subjects determined by the thesis advisor 6 | literature review, individual study | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
7 | Subjects determined by the thesis advisor 7 | literature review, individual study | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
8 | Mid-Term Exam | discussion of preliminary results | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Subjects determined by the thesis advisor 8 | literature review, individual study | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
10 | Subjects determined by the thesis advisor 9 | literature review, individual study | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
11 | Subjects determined by the thesis advisor 10 | literature review, individual study | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
12 | Subjects determined by the thesis advisor 11 | literature review, individual study | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
13 | Subjects determined by the thesis advisor 12 | literature review, individual study | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
14 | Subjects determined by the thesis advisor 13 | literature review, individual study | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | Subjects determined by the thesis advisor 14 | literature review, individual study | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
16 | Term Exams 1 | thesis exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Term Exams 2 | thesis exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 20 | 2 | 40 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 20 | 3 | 60 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 6 | 3 | 18 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 1 | 1 |
Final Exam | 1 | 1 | 1 |
Total Workload (Hour) | 120 | ||
Total Workload / 25 (h) | 4,80 | ||
ECTS | 5 ECTS |