Information
Code | KBB521 |
Name | The physics of voice, fonetic acoustic |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Semester | . Semester |
Duration (T+A) | 3-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 6 ECTS |
National Credit | 3 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Yüksek Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator |
Course Goal / Objective
Course Content
Basic frequencies of sound, articulation, theories of phonetics and phonological principles
Course Precondition
Resources
Notes
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | To gain the necessary knowledge and skills about the physical properties of sound (frequency, intensity and temporal properties) |
LO02 | Mastering acoustics, psychoacoustics and related terminology |
LO03 | Gaining basic knowledge and skills about the definition of sound, formation, transverse-longitudinal waves, propagation, interaction |
LO04 | Recognising the concepts related to the transmission of sound such as refraction, reflection (reflexion, refraction, interference, diffraction, resonant diffraction, resonance) |
LO05 | Understanding the basic properties of stimuli frequently used in audiology such as pure tone, white noise, pink noise, click, tone burst |
LO06 | Measurement of noise and similar sounds, how to understand how it is done |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Belirsiz |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | phonology | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
|
2 | Acoustics, psychoacoustics | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
|
3 | Wave and sound concepts | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
|
4 | Sound source, sinusoidal and non-sinusoidal waves | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
|
5 | Physical properties of sound | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
|
6 | Other concepts related to sound: impedance, resonance, immitance | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
|
7 | fundamental frequencies | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
|
8 | Mid-Term Exam | ||
9 | articulation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
|
10 | articulation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
|
11 | articulation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
|
12 | phonetics | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
|
13 | phonetics | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
|
14 | phonemes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
|
15 | phonemes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
|
16 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 20 | 3 | 60 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 20 | 4 | 80 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 2 | 5 | 10 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 1 | 1 |
Final Exam | 1 | 1 | 1 |
Total Workload (Hour) | 152 | ||
Total Workload / 25 (h) | 6,08 | ||
ECTS | 6 ECTS |