Genel Bilgi
Kod | KBB521 |
Ad | Ses Fiziği Fonetik Akustik Fonetikleri İşitsel Eği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA METE KIROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sesin oluşumu ve artikülasyonu, ses bilgisi kuramlarını ve klinik uygulayışı, konuşma dilindeki ses sistemleri
Dersin İçeriği
Sesin temel frekansları, artikülasyon, ses bilgisi kuramları ve fonolojik prensipler
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sesin fiziksel özellikleri (frekansı, şiddeti ve zamansal özellikleri) hakkında gerekli bilgi ve becerileri kazanma |
ÖÇ02 | Akustik, psikooakustik ve ilgili terminolojiye hakim olma |
ÖÇ03 | Sesin tanımı, oluşumu, enine-boyuna dalgalar, yayılımı, etkileşimi hakkında basit bilgi ve becerileri kazanma |
ÖÇ04 | Sesin kırılması, yansıması gibi iletilmesiyle ilgili (refleksiyon, refraksiyon, interferans, difraksiyon, rezonans difraksiyon, rezonans) kavramları tanıma |
ÖÇ05 | Odyolojide sıklıkla kullanılan saf ses, beyaz gürültü,pembe gürültü, klik, ton burst gibi) uyaranların temel özelliklerini kavrama |
ÖÇ06 | Gürültü ve benzeri seslerin ölçümünü, nasıl yapıldığını kavrama |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | ses bilimi | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Akustik, psikoakustik | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Dalga ve ses kavramları | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Ses kaynağı, sinusoidal olan ve olmayan dalgalar | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Sesin fiziksel özellikleri | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Sesle ilgili diğer kavramlar: empedans, rezonans, immitans | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | temel frekanslar | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | ||
9 | artikülasyon | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | artikülasyon | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | artikülasyon | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | fonetikler | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | fonetikler | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | fonemler | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | fonemler | ders notlarının | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 20 | 3 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 20 | 4 | 80 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |