Information
Code | KBB507 |
Name | Speech Disorders |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Term | Fall and Spring |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 6 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Yüksek Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | |
Course Instructor |
1 |
Course Goal / Objective
A special place is given to knowing the approach to speech disorders, gaining the knowledge to provide education on voice and speech rehabilitation and pernsip and practices of speech teaching after laryngectomy.
Course Content
To be able to do speech training exercises, to be able to give diaphragm respiratory training. To learn about laryngeal anatomy. To know laryngeal physiology and diagnostic methods.
Course Precondition
NONE
Resources
Notes
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | To learn the anatomy of sound and hearing |
LO02 | to learn about the physiology of hearing and phonation |
LO03 | To understand the importance of ensuring that basic audiological tests are performed |
LO04 | to know phonological examination methods |
LO05 | learn about dysphonias |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Belirsiz |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Speech development | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma |
|
2 | language development | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
|
3 | Physiology of speech | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
|
4 | Neuroanatomy of speech | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
|
5 | central organisation of the speech | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
|
6 | speech disorders | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
7 | speech disorders | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
|
8 | Mid-Term Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
|
9 | voice training exercises | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
|
10 | speech training exercises | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
|
11 | Diaphragm breathing exercises | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
|
12 | to know the methods of diagnosis | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
|
13 | speech disorders | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
|
14 | speech disorders exercise | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
|
15 | speech disorders exercise | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
|
16 | Term Exams | ||
17 | Term Exams |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 20 | 2 | 40 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 30 | 3 | 90 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 2 | 5 | 10 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 1 | 1 |
Final Exam | 1 | 1 | 1 |
Total Workload (Hour) | 142 | ||
Total Workload / 25 (h) | 5,68 | ||
ECTS | 6 ECTS |