KBB507 Konuşma Bozuklukları

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
ODYOLOJİ (YL) (TEZLİ)
Kod KBB507
Ad Konuşma Bozuklukları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA METE KIROĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ÖZGÜR SÜRMELİOĞLU (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Konuşma bozukluklarına yaklaşımın bilinmesi, ses ve konuşma rehabilitasyonu konusunda eğitim verebilecek bilginin kazandırılması ve larenjektomi sonrası konuşma öğretiminin pernsip ve pratiklerine özel bir yer verilmiştir.

Dersin İçeriği

Konuşma eğitimi egzersizleri yaptırabilme, diyafram solunum eğitiminin verilebilmesi.Larenk anatomisi hakkında bilgi edinilmesi. Larenks fizyolojisi ve tanı yöntemlerinin bilinmesi.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

1.Speech and Language Processing (2nd Edition) Daniel Jurafsky and James H. Martin (2008) 2.Introducing Speech and Language Processing (Cambridge Introductions to Language and Linguistics) John Coleman (2005) 3.Assessment in Speech-Language Pathology: A Resource Manual Kenneth G. Shipley and Julie G. McAfee (2008)

Notlar

Ders ile ilgili Google scholar, Pubmed, Cochrane Library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ses ve işitme organının anatomisini öğrenmek
ÖÇ02 işitme ve fonasyonun fizyolojisi hakkında bilgi edinmek
ÖÇ03 Temel odyolojik testlerin yapılmasını sağlanmasının önemini kavramak
ÖÇ04 fonolojik inceleme yöntemlerini bilebilmek
ÖÇ05 disfoniler hakkında bilgi edinmek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kulak burun boğaz hastalıkları ile ilgili temel kavramları bilir 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşitme ve konuşma mekanizmasının anatomisini, fizyolojisini bilir, santral sinir sistemi ile ilişkisini kavrar 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İleri odyoloji tekniklerini bilir ve uygulayabilir,
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşitme cihazları ve koklear implant çalışma prensiplerini kavrar ve uygulamalarını yapabilir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşitme taramasının amacını bilir ve uygulayabilir
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ses ve konuşma bozukluklarını değerlendirebilir 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Makale ve seminer sunumu yapabilir 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hastalar ile etkili iletişim kurabilir, 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Odyolojide gelişmiş yöntemlerle klinik pratiği yürütür


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Konuşma gelişimi ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma
2 Dil gelişimi ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
3 Konuşma fizyolojisi ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
4 Konuşmanın nöroanatomisi ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
5 konuşmanın merkezi organizasyonu ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
6 konuşma bozuklukları 1 ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 konuşma bozuklukları 2 ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev
9 ses eğitimi egzersizleri ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
10 konuşma eğitimi egzersizleri ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
11 Diyafram solunumu egzersizleri ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
12 tanı yöntemlerini bilinmesi ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
13 konuşma bozuklukları egzersizleri 1 ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
14 konuşma bozuklukları egzersizleri 2 ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
15 konuşma bozuklukları egzersizleri 3 ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları 1 sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları 2 sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 20 2 40
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 3 90
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.02.2025 09:56