Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
ODYOLOJİ (YL) (TEZLİ) | |
Kod | KBB507 |
Ad | Konuşma Bozuklukları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA METE KIROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ÖZGÜR SÜRMELİOĞLU
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Konuşma bozukluklarına yaklaşımın bilinmesi, ses ve konuşma rehabilitasyonu konusunda eğitim verebilecek bilginin kazandırılması ve larenjektomi sonrası konuşma öğretiminin pernsip ve pratiklerine özel bir yer verilmiştir.
Dersin İçeriği
Konuşma eğitimi egzersizleri yaptırabilme, diyafram solunum eğitiminin verilebilmesi.Larenk anatomisi hakkında bilgi edinilmesi. Larenks fizyolojisi ve tanı yöntemlerinin bilinmesi.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
1.Speech and Language Processing (2nd Edition) Daniel Jurafsky and James H. Martin (2008) 2.Introducing Speech and Language Processing (Cambridge Introductions to Language and Linguistics) John Coleman (2005) 3.Assessment in Speech-Language Pathology: A Resource Manual Kenneth G. Shipley and Julie G. McAfee (2008)
Notlar
Ders ile ilgili Google scholar, Pubmed, Cochrane Library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ses ve işitme organının anatomisini öğrenmek |
ÖÇ02 | işitme ve fonasyonun fizyolojisi hakkında bilgi edinmek |
ÖÇ03 | Temel odyolojik testlerin yapılmasını sağlanmasının önemini kavramak |
ÖÇ04 | fonolojik inceleme yöntemlerini bilebilmek |
ÖÇ05 | disfoniler hakkında bilgi edinmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kulak burun boğaz hastalıkları ile ilgili temel kavramları bilir | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşitme ve konuşma mekanizmasının anatomisini, fizyolojisini bilir, santral sinir sistemi ile ilişkisini kavrar | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İleri odyoloji tekniklerini bilir ve uygulayabilir, | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşitme cihazları ve koklear implant çalışma prensiplerini kavrar ve uygulamalarını yapabilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşitme taramasının amacını bilir ve uygulayabilir | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ses ve konuşma bozukluklarını değerlendirebilir | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Makale ve seminer sunumu yapabilir | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hastalar ile etkili iletişim kurabilir, | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Odyolojide gelişmiş yöntemlerle klinik pratiği yürütür |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konuşma gelişimi | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma |
2 | Dil gelişimi | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
3 | Konuşma fizyolojisi | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
4 | Konuşmanın nöroanatomisi | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | konuşmanın merkezi organizasyonu | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | konuşma bozuklukları 1 | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | konuşma bozuklukları 2 | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | ses eğitimi egzersizleri | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
10 | konuşma eğitimi egzersizleri | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | Diyafram solunumu egzersizleri | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | tanı yöntemlerini bilinmesi | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
13 | konuşma bozuklukları egzersizleri 1 | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
14 | konuşma bozuklukları egzersizleri 2 | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | konuşma bozuklukları egzersizleri 3 | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları 1 | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları 2 | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 20 | 2 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 3 | 90 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |